Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
23 July 2025
Artykuły System iPresso

Reports Center w systemie iPresso

  • 7 listopada, 2013
  • 4 min read
[addtoany]
Reports Center w systemie iPresso

Raportowanie wyników prowadzonych działań, stopnia realizacji celów oraz aktywności konsumentów jest jedną z najważniejszych funkcji Marketing Automation. W systemie iPresso dostęp do analiz i raportów jest możliwy m.in. w dziale Reports Center, na który składają się następujące funkcje: KPI Dashboard, Tabele przestawne, Analiza aktywności, Analiza działań, Segmentacja pareto i Analiza zachowań.

KPI Dashboard

Key Performance Indicators to wskaźniki, za pomocą których system monitoruje poziom realizacji zakładanych celów. Monitorowanie KPI dostarcza marketerom cennej wiedzy o rezultatach przeprowadzonych działań, pozwala na optymalizację strategii marketingowej i dostosowanie działań do bieżących okoliczności.

Dzięki właściwemu zdefiniowaniu tych wskaźników marketerzy otrzymują rzetelne informację o efektach swoich działań i wiedzą na co dokładnie przeznaczyli pieniądze.

Do najistotniejszych KPIs zalicza się te, które mierzą wyniki sprzedażowe i wiążą się z dochodami firmy. System może jednak monitorować dowolne, mierzalne wskaźniki, które marketerzy uznają za istotne, takie jak np. liczba odwiedzin strony internetowej czy poziom aktywności odbiorców w mediach społecznościowych.

 

KPI1
Wykres obrazujący poziom realizacji KPIs. Grafika przedstawiająca słońce oznacza, że założenia są realizowane
kpi2
Gdy cele nie są realizowane zamiast słońca pojawiają się chmury i burza

 

Tabele przestawne

Tabele przestawne umożliwiają odnalezienie zależności pomiędzy poszczególnymi danymi dotyczącymi konkretnych kontaktów. Kontakty te mogą zostać określone na podstawie ich aktywności, przeprowadzonych w stosunku do nich działań lub przypisanych im atrybutów.

tabela przestawna1
Tabela przestawna

W formie tabeli przestawnej marketerzy otrzymują zatem np. informację o stosunku wejść na stronę lub otwarć e-mailingu do regionu, w którym mieści się dana firma.

Raporty te można przeglądać w formie tabeli lub za pomocą wykresów słupkowych, liniowych, rozproszenia, kołowych i skumulowanych.

wykres1
Wykres kołowy

 

Wykres liniowy
Wykres liniowy

 

wykres tabela przestawna1
Wykres słupkowy

 

Analiza aktywności

iPresso analizuje aktywności kontaktów znajdujących się w bazie danych. Do aktywności tych zaliczamy np. kliknięcie określonego linka, wejście na stronę, wypełnienie formularza.

Analiza ta może zostać dokonana dla konkretnej osoby lub dla wybranej grupy osób, określonej na podstawie przypisanej jej kategorii albo tagu.

Analiza aktywności może obejmować okres tygodnia, miesiąca, kwartału lub roku.

analiza aktywności
Analiza aktywności

 

Analiza działań

Analiza działań funkcjonuje na podobnej zasadzie, co analiza aktywności kontaktów. W tym przypadku analizowane są jednak działania wykonane w stosunku do danych osób.

Działaniami takimi są np. wysyłka e-mailingu lub smsa, wejście do algorytmu Marketing Automation czy rozmowa przez LiveChat.

analiza działań
Analiza działań

 

Analiza zachowań

System iPresso posiada również możliwość przedstawienia analizy zachowań kontaktów w formie raportu przepływów.

Raport przepływów prezentuje sekwencję kolejnych zachowań podejmowanych przez określone osoby. Widoczne jest tu następowanie po sobie konkretnych czynności, wykonanych przez określone grupy osób.

raport przepływów
Raport przepływów

 

Segmentacja pareto

Segmentacja kontaktów pozwala na przeanalizowanie rozkładu punktów przydzielonych danym osobom za pomocą lead scoringu.

segmentacja pareto
Segmentacja pareto

Zasada pareto oznacza tutaj podział kontaktów na 20% najwyżej punktowanych oraz pozostałe 80%. Daje to marketerom wiedzę o najbardziej wartościowej grupie leadów.

 

Dzięki zastosowaniu możliwości analizy oferowanych przez Marketing Automation marketerzy dysponują lepszym rozpoznaniem reakcji potencjalnych klientów i efektywności swoich działań. Mogą stale monitorować poziom realizacji swoich celów i na bieżąco reagować na zmieniającą się sytuację na rynku. Prowadzi to do optymalizacji strategii sprzedażowej i marketingowej, co przekłada się na wymierne korzyści dla firmy.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *