Strona główna » Jak emotikony w mailach mogą wpłynąć na twoje kampanie marketingowe?
Jak emotikony w mailach mogą wpłynąć na twoje kampanie marketingowe?

Czy używasz emotikonów w swoich e-mailach, zwłaszcza marketingowych? Wiele osób uważa, że nie jest to zbyt profesjonalne, jednak prawda jest taka, że ​​mogą one przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć OR (open rate, czyli wskaźnik otwarć wiadomości). Jak zawsze, są dwie strony tego medalu, a także dobre praktyki, do których warto się stosować, jeśli chcesz skutecznie używać emotikonów w swojej strategii e-mail marketingowej.

Jakiś czas temu, Adobe przeprowadziło badanie dotyczące wykorzystywania emotikonów w kontekście zawodowym. Zgodnie z wynikami, gdy emotikony są używane w pracy, większość użytkowników uważa, że ​​mają one pozytywny wpływ na sympatię (likability) (78% odpowiedzi) i wiarygodność (credibility) (63%) oraz sprawiają, że pozytywne wiadomości są bardziej szczere (74%).

Źródło: https://blog.adobe.com/en/publish/2019/07/17/the-cultural-phenomenon-of-emoji

Można z tego wysnuć prosty wniosek, że emotikony w e-mailach marketingowych to dobry pomysł. I tak, do pewnego stopnia, JEST to dobry pomysł. Musisz jednak pamiętać, że są kwestie, które trzeba wziąć pod uwagę przed wdrożeniem tego pomysłu w życie.

Pozytywny wpływ emotikonów na e-maile marketingowe

Wyższy wskaźnik otwarć

Emotikony mogą znacząco poprawić wskaźniki otwarć twoich wiadomości e-mail, przede wszystkim dlatego, że świetnie przyciągają uwagę. Nawet jeśli użytkownik prawdopodobnie nie otworzy danej wiadomości, e-mail, który wyróżnia się z tłumu, przyciągnie jego uwagę. W efekcie taki użytkownik przynajmniej przeczyta tytuł wiadomości przed jej usunięciem.

Jeśli tytuł wiadomości jest wystarczająco atrakcyjny, może się nawet okazać, że taka osoba zdecyduje się przeczytać wiadomość!

Lepsza relacja z odbiorcą

Badanie Adobe wspomina o sympatii (likability). Gdy emotikony są używane prawidłowo, możesz nawiązać bardziej pozytywną relację z odbiorcami. W rezultacie może być nieco łatwiej zachęcić ich do podjęcia następnego kroku.

Jednak, aby to podejście zadziałało, ważne jest, aby starannie wybierać emotikony, które są spójne z twoim przekazem i go uzupełniają, a nie tylko sprawiają, że email wygląda bardziej atrakcyjnie wizualnie.

Wsparcie przekazu

Emotikony pomagają przekazać emocje i uczucia, które chcesz przekazać w swojej wiadomości lub wywołać u potencjalnych klientów. Na przykład, jeśli chcesz wysłać e-mail o nowej ofercie w swoim sklepie, możesz użyć emotikonów, które wyrażają radość i podekscytowanie.

Z kolei jeśli chcesz wysłać e-mail remarketingowy, możesz uwzględnić emotikony wskazujące na upływ czasu (np. zegar lub tykającą bombę).

Większe zaangażowanie

Ludzie zazwyczaj lepiej reagują na komunikację wizualną. Jest tak nawet w przypadku grafik w postach blogowych. Taki post jest łatwiejszy do przeczytania i bardziej angażujący. Emotikony odgrywają bardzo podobną rolę. Mogą bardziej zaangażować odbiorców w to, co chcesz im powiedzieć. Działa to w przypadku zarówno e-maili, jak i SMS-ów.

Negatywny wpływ emotikonów na wiadomości e-mail

Równolegle nie można pominąć potencjalnego negatywnego wpływu emoji na wiadomości e-mail, nawet jeśli mają typowo marketingową naturę.

Potencjalne niezrozumienie

Niektóre emotikony są uniwersalne i działają tak samo na całym świecie. Istnieje jednak duża grupa emotikonów zależnych od kultury, które można interpretować inaczej w zależności od tego, kto jest odbiorcą. Koniecznie należy wziąć tę kwestię pod uwagę, zwłaszcza w przypadku międzynarodowych firm, które wchodzą w interakcje z ludźmi o różnym pochodzeniu i kulturze.

Ryzyko przesady

Jeden lub dwa emotikony mogą pięknie „doprawić” twoje e-maile. Jednak już wstawianie dziesiątek emoji w każdym e-mailu sprawi, że będzie on wyglądał na spamowy i agresywny. Upewnij się, że każda taka ikonka ma swoje miejsce w twoim e-mailu, jest spójna z jego treścią i wzmacnia przekaz, a nie go osłabia.

Rola kontekstu

Chociaż emotikony mogą się sprawdzić z większością wiadomości marketingowych, nadal musisz wziąć pod uwagę kontekst swojej wiadomości. Niektóre wiadomości (np. aktualizacje prawne lub powiadomienia o problemach technicznych z kontem klienta) muszą być w 100% profesjonalne, poważne i pełne szacunku, nawet jeśli są wysyłane do setek użytkowników jednocześnie.

Rozważ swój wizerunek

Na koniec zastanów się, jak emotikony mogą wpłynąć na postrzeganie twojej marki. Nie chcesz przecież sprawiać wrażenia nieprofesjonalnej lub wręcz dziecinnej firmy, prawda? Zanim zaczniesz ich używać, poświęć chwilę na analizę profilu swojej firmy i jej odbiorców.

Emoji w e-mail marketingu: Najlepsze praktyki

Jak już wspomnieliśmy, ogólnie rzecz biorąc, emotikony mogą być ciekawym dodatkiem do twoich e-maili marketingowych. Jednak, jeśli chcesz używać ich w skuteczny i bezpieczny sposób, trzymaj się tych najlepszych praktyk:

  • Używaj ich oszczędnie: Nie nadużywaj emotikonów. Nie uwzględniaj więcej niż kilku per wiadomość.
  • Weź kontekst pod uwagę: Przeanalizuj kontekst swojej wiadomości przed dodaniem do niej emotikonów. Skup się na wiadomościach, które mają pozytywny i mniej formalny ton i temat.
  • Zwróć uwagę na znaczenie wykorzystywanych emoji: Upewnij się, że odbiorcy zinterpretują twoje emotikony tak samo, jak ty. Jeśli pracujesz w środowisku międzynarodowym, dobrze jest porozmawiać z kimś, kto dobrze rozumie daną kulturę lub naród i najpierw przedyskutować treść maila z taką osobą.
  • Używaj emotikonów HTML: Aby mieć pewność, że emotikony będą prawidłowo wyświetlane na wszystkich urządzeniach odbiorców, upewnij się, że używasz emotikonów HTML. Tutaj znajdziesz kompleksowe repozytorium emotikonów HTML, których możesz bezpiecznie używać. Możesz również używać emotikonów utworzonych ze standardowych znaków klawiatury, takich jak :-), :-(, 😀 lub :-/.
  • Pamiętaj o użytkownikach urządzeń mobilnych: Emotikony wyglądają inaczej na różnych ekranach. Jeśli Twoje dane marketingowe pokazują, że większość twoich odbiorców otwiera wiadomości e-mail na urządzeniach mobilnych, upewnij się, że taki e-mail wygląda dobrze na małych ekranach. Jeśli emotikony przeszkadzają lub utrudniają odczytanie wiadomości, wyeliminuj przynajmniej część z nich. Czytelność jest zawsze ważniejsza od atrakcyjności wizualnej.

Źródło grafiki: https://www.w3schools.com/html/html_emojis.asp

Trzymaj się tych dobrych praktyk, a twoje wiadomości e-mail będą bardziej angażujące, atrakcyjniejsze dla oka i w rezultacie skuteczniejsze!

Podsumowanie: Wykorzystaj iPresso w swoim e-mail marketingu

Jeśli e-mail marketing odgrywa dużą rolę w twojej firmie, dobrym pomysłem jest jego automatyzacja, zwłaszcza jeśli masz setki lub nawet tysiące odbiorców. W iPresso wspieramy naszych klientów wieloma przydatnymi narzędziami marketing automation. Wiele z nich doskonale sprawdza się w e-mail marketingu!


Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, z przyjemnością pokażemy ci naszą platformę. Wystarczy, że wyślesz nam ten krótki brief. Nasz zespół odpowie tak szybko, jak to możliwe i umówi się z tobą na bezpłatną prezentację naszego systemu. Do zobaczenia!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.