Strona główna » Zautomatyzuj follow-upy i podwój swoje konwersje
Zautomatyzuj follow-upy i podwój swoje konwersje

Z pewnością niejeden raz Twoi klienci otrzymywali follow-upy, ale czy wykorzystałeś/aś do tego automatyzację marketingu? Ręczne tworzenie i wysyłanie wiadomości tego typu pochłaniają mnóstwo czasu, a w dodatku jest ryzyko, że nie trafią do niektórych odbiorców. Co gorsza, follow-upy mogą trafić do niewłaściwej osoby, a wtedy raczej nie będzie ona chciała skorzystać z ofert. Zobacz, jakich narzędzi do automatyzacji marketingu użyć, żeby tworzyć i wysyłać profesjonalne follow-upy, zwiększające konwersję.

Co to są follow-upy?

Follow-upy to krótkie wiadomości, wysyłane do osób, które już nawiązały jakiś kontakt z firmą. Najczęściej są one w formie maili, ale możesz wykorzystać także inne kanały komunikacji. Follow-upy powinny być przygotowane w konkretnym celu i odnosić się do czynności wykonanej przez odbiorcę. Może to być na przykład mail powitalny dla nowych klientów, którzy utworzyli konto, ale też są to różnego rodzaju wiadomości z badaniami opinii po zakupie, a nawet powiadomienia przypominające o porzuconym koszyku.

Dlaczego wiadomości typu follow-up odgrywają kluczową rolę w komunikacji z klientem?

Follow-upy pozwalają na nawiązanie długotrwałego kontaktu z odbiorcą i wzbudzają w nim zaufanie do Twojej marki. Są pomocne, jeśli chcesz przypomnieć użytkownikowi o ofercie i utrzymywać ciągłą komunikację. Tego typu wiadomości są używane m.in. w e-commerce i przydają się na różnych etapach ścieżki zakupowej. Mogą być stosowane zarówno w odniesieniu do klientów biznesowych, jak i indywidualnych. W zależności od typu follow-upów, mogą być one wysyłane niemal natychmiast albo z konkretnym opóźnieniem w czasie w odniesieniu do czynności, jaką wykonał użytkownik. To od Ciebie zależy, jakie follow-upy będziesz wysyłać, ale nawet jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z marketingiem, to nie rezygnuj z nich całkowicie, ponieważ bez nich Twoi odbiorcy nie będą czuć się odpowiednio zaopiekowani i niepotrzebnie stracisz część leadów.

W jaki sposób wykorzystać automatyzację marketingu przy tworzeniu follow-upów:

Spersonalizuj wiadomości

Nie da się wysyłać spersonalizowanych maili czy SMS-ów do konkretnej osoby bez dostępu do odpowiednich danych. Automatyzacja marketingu pomaga w budowaniu bazy kontaktów i uporządkowaniu informacji, które będziesz mieć zawsze pod ręką i zostaną automatycznie zaciągnięte z systemu. Bez personalizacji prowadzenie komunikacji jest utrudnione, a do tego zmniejszasz prawdopodobieństwo odczytu czy kliknięcia w linki podane w wiadomości. Chcesz zwiększyć konwersję i zachęcić użytkownika z porzuconym procesem do powrotu na stronę? Spersonalizuj zarówno treść, jak i tytuł wiadomości, a wzrośnie szansa na dokończenia zamówienia. Ktoś odwiedził stronę i przeglądał różne kategorie? Zwykłym mailem “Zobacz najczęściej oglądane produkty” raczej nie przyciągniesz wzroku odbiorcy i Twoje wiadomości będą ginąć w gąszczu innych maili. Tytuł: “Hej Ania! Mamy coś specjalnie dla Ciebie!” z pewnością bardziej zainteresuje potencjalnego klienta. W iPresso możesz wstawić dynamicznie zmieniającą się treść, więc rekomendacje produktowe umieszczone w takiej wiadomości również dopasujesz do konkretnej osoby.

Przetestuj różne warianty maili

Przed wysyłką follow-upów warto sprawdzić, czy aby na pewno nie mają one jakichś elementów, które niepotrzebnie zniechęcałyby odbiorców. Możesz nawet nie zwrócić uwagi, że na przykład przycisk CTA jest zbyt mały albo jego kolor nie pasuje do całości wiadomości, a już stracisz uwagę niektórych osób. Ustaw testy A/B i sprawdzaj, która wersja follow-upów będzie skuteczniejsza w osiągnięciu określonych celów (na przykład w zwiększeniu liczby kliknięć w link). Przetestowanie kilku wariantów wiadomości pomoże Ci również w tworzeniu kolejnych mali i kampanii marketingowych.

Użyj scenariuszy MA i automatycznie wyślij follow-upy w czasie rzeczywistym

Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu nie udało Ci się od razu dokończyć transakcji w sklepie, a po tygodniu dostajesz mail, przypominający o czekających produktach w koszyku. Pamiętasz, że zamówienie już dawno za ten czas zostało przez Ciebie opłacone, ale taka wiadomość napawa Cię niepokojem i kontaktujesz się z biurem obsługi klienta. Cała sprawa ciągnie się przez kolejne godziny, aż w końcu otrzymujesz swoją paczkę i nie rozumiesz, dlaczego powiadomienie o przerwanym procesie trafiło akurat do Ciebie. Zamiast zachęcić do powrotu na stronę, taka informacja tylko Cię zdenerwowała i zraziła do kolejnych zakupów, a w firmie wielu pracowników musiało poświęcić dodatkowy czas i zająć się problemem, którego tak naprawdę nie było. Wykorzystanie scenariuszy MA umożliwia zaplanowanie i uruchomienie konkretnej akcji w zależności od czynności, jaką wykona użytkownik. Tym samym, możesz ustawić, że na przykład po godzinie od dodania produktów do koszyka i przerwania zamówienia powiadomisz odbiorcę, że ma niedokończoną transakcję. Niektóre typy follow-upów powinny zostać wysłane od razu, a z automatyzacją marketingu stworzysz scenariusze, które uruchomią się w czasie rzeczywistym. Przykładowo, mail z podziękowaniem za dokonanie zamówienia wraz z kodem rabatowym na następne zakupy powinien dotrzeć do klienta tego samego dnia.

Podsumowanie

Zastosowanie automatyzacji marketingu do tworzenia i wysyłki follow-upów pomoże Ci w płynnej, spersonalizowanej komunikacji z odbiorcami. Dzięki narzędziom MA, wybierzesz konkretny czas wysyłki albo ustawisz uruchomienie akcji od razu po konkretnej czynności użytkownika. Dobrze zrobione follow-upy sprawią, że klient (lub potencjalny klient) poczuje się ważny i będzie chciał dalej budować relację z Twoją firmą.

Chcesz bliżej poznać iPresso? Uzyskaj darmowy 30-dniowy dostęp i odkryj potencjał najważniejszych narzędzi Marketing Automation – kliknij tutaj!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.