Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
22 July 2025
Artykuły

Jak zautomatyzować proces testowania A/B, by znaleźć najskuteczniejsze strategie?

  • 4 marca, 2025
  • 5 min read
[addtoany]
Jak zautomatyzować proces testowania A/B, by znaleźć najskuteczniejsze strategie?

Zastanawiasz się, czemu Twoje kampanie nie są zbyt efektywne? Być może decyduje o tym drobny szczegół albo jeden element, który zniechęca klientów. Możesz szukać przyczyny niepowodzenia na własną rękę, ale zajmie to dużo czasu i nie gwarantuje poprawienia skuteczności kampanii. Jeżeli jeszcze nie robisz testów A/B, czas to zmienić! Podpowiemy Ci, jak przeprowadzać takie testy, żeby wybrać najkorzystniejszą opcję i zaciekawić odbiorców.

Dlaczego warto wykorzystywać testy A/B w kampaniach marketingowych?

Z pewnością tworzysz różne treści i zauważasz, że część z nich bardziej zachęca użytkowników do skorzystania z oferty. Może się okazać, że czcionka, styl, a nawet kolory, nie są dopasowane do Twojej grupy docelowej. Co więcej, wystarczy na przykład niekorzystny układ elementów w mailu, aby zrazić do siebie klienta. Dzięki testom A/B zobaczysz, która wersja kampanii jest najbardziej odpowiednia do osiągnięcia efektów, na których najbardziej Ci zależy.

Czy przeprowadzanie testów A/B jest skomplikowane?

Oczywiście, że nie! W iPresso wystarczy zaznaczyć, że chcesz przeprowadzić przy konkretnej kampanii test A/B, a następnie stworzysz wiadomości w dwóch (a nawet kilku) wersjach. Ważne, żeby nie testować zbyt wielu zmian naraz. Możesz na przykład umieścić w pierwszej wersji CTA, zachęcający do wejścia na stronę z produktami, a w drugiej po prostu zmienić jego wygląd i wielkość, żeby sprawdzić, który będzie przyciągać więcej wejść na stronę. Edytor Drag&Drop pozwoli Ci w prosty sposób stworzyć wiadomość mailową. Wystarczy, że przeciągniesz elementy, które chcesz mieć w mailu, napiszesz ciekawą treść i dodasz linki. Chcesz sprawdzić jeszcze inne opcje i bardziej pozmieniać wygląd nowej kampanii? Stosuj testy A/B tak często, jak tego potrzebujesz! Jeśli chcesz, możesz testować nie tylko maile, ale także m.in. powiadomienia web push. W ten sposób dowiesz się, jak komunikować się w sposób lepiej dopasowany do klienta. Dzięki testom A/B nie tylko zauważysz, które elementy należy poprawić, ale również dowiesz się, jakie sformułowania najbardziej zachęcają do skorzystania z oferty.

W jaki sposób testy A/B wpływają na skuteczność strategii marketingowej?

Wyobraź sobie, że masz już wysłane wiadomości i widzisz, że bardzo mały odsetek odbiorców kliknął w link w wiadomości. Nie musisz zgadywać, dlaczego działania marketingowe okazały się nieskuteczne. Po przeprowadzonych testach A/B otrzymasz przejrzysty raport z wynikami, które pozwolą wysłać grupie docelowej bardziej atrakcyjną wersję wiadomości i wyeliminować błędy w kolejnych kampaniach. Możesz sprawdzać, czy więcej osób klika button, kiedy widzi spersonalizowaną treść oraz w którym miejscu najlepiej umieścić grafikę (i czy więcej niż jeden obrazek jest potrzebny), a także o których godzinach i w jakich dniach wiadomości są odczytywane. Weź pod uwagę różne czynniki i dopasuj wiadomości pod kątem segmentu, do którego będą skierowane. Po przeanalizowaniu wyników testów A/B będziesz tworzyć kampanie marketingowe, które zainteresują większą liczbę odbiorców, więc z pewnością osiągniesz wyznaczone cele.

W jakich branżach stosuje się testy A/B?

Testy A/B możesz przeprowadzać niezależnie od sektora, w którym działa Twoja firma. Oto przykładowe branże, w których sprawdzanie i porównywanie kilku wersji kampanii jest najczęściej stosowane:

  • E-commerce – sprawdzisz, która kolorystyka jest najbardziej odpowiednia dla kupujących i czy więcej osób klika przycisk, kiedy ma on spersonalizowaną treść.
  • Finance – zobaczysz, który układ treści jest bardziej dopasowany do odbiorców i lepiej przekazuje im zasady najnowszych usług finansowych.
  • Education – przekonasz się, jakie elementy najbardziej zachęcają kandydatów do zapoznania się z Twoją ofertą edukacyjną oraz wyeliminujesz zbędne treści.
  • Travel – poznasz preferencje użytkowników, dotyczące wizualnego i graficznego przedstawienia Twoich pakietów turystycznych czy też biletów lotniczych.
  • Media & Entertainment – wyślesz wiadomości, które będą mieć bardziej przejrzysty układ i ich tytuł przyciągnie większą ilość nowych klientów.

Podsumowanie

Testy A/B pozwalają sprawdzić, która wersja kampanii wzbudzi większe zainteresowanie wśród odbiorców. Raporty z testów A/B w prosty sposób obrazują wyniki przeprowadzonych działań i są pomocne przy wyborze najbardziej efektywnej opcji. W iPresso można tworzyć testy A/B kilku wersji i zmieniać je oraz uruchamiać tyle razy, ile potrzebujesz.
Chcesz wykorzystać kampanie z testami A/B w Twojej firmie? Kliknij tutaj i uzyskaj dostęp do darmowego 30-dniowego okresu próbnego naszej platformy.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *