Komunikujesz się ze swoimi klientami za pomocą wiadomości SMS? Jeśli działasz w branży e-commerce, pewnie jest to dla Ciebie jeden z głównych kanałów do kontaktu z kupującymi. Czy wiesz, jak wiele możesz zyskać z wykorzystaniem Marketing Automation w kampaniach SMS? W tym artykule poznasz przykłady skutecznego użycia automatyzacji SMS marketingu.
Dlaczego warto wysyłać SMS
SMS-y cechują się wysokim wskaźnikiem otwarć, a dodatkowo większość odbiorców odczytuje powiadomienie na telefonie w ciągu kilku minut od wysyłki. Tym samym masz pewność, że odbiorca otrzyma wiadomość i nawet jeśli dotyczy ona ograniczonej w czasie akcji (np. trwającej tylko 24 godziny wyprzedaży na Black Friday), zdąży przeczytać treść, nim informacja będzie nieaktualna. Pamiętaj, że w wiadomości SMS trzeba przekazać klientom wyłącznie najważniejsze rzeczy, z uwagi na ograniczenia ilości znaków. Odbiorcy lubią otrzymywać krótkie, konkretne informacje, ale też chcą od razu móc zobaczyć reklamowane produkty, więc dodawaj krótkie linki do Twojej strony internetowej. Równie ważne jest personalizowanie wiadomości do odbiorcy, zachęcając go tym bardziej do zakupów.
Jak wykorzystać zautomatyzowany SMS marketing w e-commerce
Niektórzy sądzą, że automatyzacja pozwala jedynie zaplanować wysyłki wiadomości i nic więcej. W rzeczywistości platformy Marketing Automation dają Ci szereg narzędzi do sprawniejszej i lepszej komunikacji z klientem, a także pomagają w szczegółowej analizie danych i przeprowadzaniu kolejnych kampanii marketingowych. Prowadząc sklep internetowy możesz zainspirować się naszymi propozycjami, choć oczywiście podobne zastosowania sprawdzą się także w innych branżach.
Podaruj odbiorcy spersonalizowany kod rabatowy
Chcesz zachęcić użytkowników do zakupów? Z automatyzacją marketingu wyślesz SMS ze specjalną zniżką z okazji urodzin odbiorcy. Funkcja e-Couponingu umożliwia wygenerowanie kuponu z określonym rabatem, więc dla lojalnych klientów, którzy robią u Ciebie zakupy już od kilku lat, możesz ustawić -20%, a dla nowych użytkowników -15%. Każda osoba poczuje się wyróżniona, a do tego istnieje duże prawdopodobieństwo, że solenizant impulsywnie dokona u Ciebie zakupów. “Sto lat Dawid! Tylko dziś mamy rabat -15% specjalnie dla Ciebie! Wpisz w koszyku kod: 123XYZ i kup to, o czym marzysz! [Link]”.
Zachęć użytkowników do dokończenia zamówienia
Na pewno wiesz, jak dużym problemem jest porzucanie koszyków, zwłaszcza w branży e-commerce. Z iPresso i spersonalizowanymi wiadomościami SMS dotrzesz do każdego, kto przerwał transakcję w Twoim sklepie i zachęcisz do powrotu. Możesz zaproponować użytkownikowi niewielki rabat ograniczony czasowo, a na pewno odzyskasz część porzuconych koszyków. “Cześć Maja! Dokończ zakupy z rabatem -10%! Nie zwlekaj, promocja jest ważna tylko do 27.11.2024. Użyj tego kodu: XYZ123. [Link]”
Wyślij wiadomość o dostępności produktów
Mając wiele produktów w bazie na pewno nieraz kupujący chcieli dodać do koszyka rzeczy, które w konkretnym momencie zostały wyprzedane. Dzięki automatyzacji marketingu kiedy produkt pojawi się ponownie w magazynie, będziesz mógł/mogła wysłać odpowiednią wiadomość do zainteresowanych. Warto również dodać specjalny formularz na stronie internetowej, gdzie użytkownik poda niezbędne dane, chcąc być poinformowanym o ponownym pojawieniu się w sklepie danego towaru. “Olga, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Stół ogrodowy Spark jest znów dostępny. Tylko teraz w cenie 550 zł! [Link]”.
Poinformuj klientów o najnowszej zimowej kolekcji
Ostatnio pogoda na świecie jest bardzo zmienna. Wprowadzając do sklepu internetowego nowe produkty wyślesz krótkie SMS-y z linkiem do specjalnej kolekcji, ale na pewno zimowe czapki i ciepłe okrycia będą się lepiej sprzedawać w tych regionach, gdzie już spadł śnieg. Dzięki iPresso Satellite stworzysz scenariusz MA, który uruchomi daną akcję w zależności od pogody (czy innych warunków zewnętrznych). Innymi słowy, w miastach z opadami śniegu odbiorca otrzyma na przykład wiadomość: “Hej Michał! Zmroził Cię widok za oknem? Nasza zimowa kolekcja jest już dostępna! Kup kurtki puchowe już dziś! [Link]”.
Stwórz program lojalnościowy i na bieżąco pokazuj użytkownikom ich postęp
Chcesz nagrodzić lojalnych klientów i sprawić, by kupowali u Ciebie jeszcze więcej? W iPresso możesz wdrożyć różnego rodzaju programy lojalnościowe, oparte m.in. na mechanizmach monetyzacyjnych. Przykładowo, najbardziej zaangażowani kupujący będą mogli zdobyć kod rabatowy w zależności od zgromadzonych na koncie punktów. Pamiętaj, aby taka akcja specjalna zachęcała klientów i nagrody były przyciągające, ponieważ nikt nie będzie miał zamiaru dołączyć do czegoś, co nie przynosi korzyści. SMS jest dobrym sposobem na poinformowanie klienta o uzbieraniu odpowiedniej ilości punktów do przyznania rabatu. “Dziś jest Twój dobry dzień, Natalia! Masz na koncie 200 punktów i otrzymujesz kod -20% na wszystko, ważny do 12.01.2025! Oto on: 12XYZ3 [Link]”.
Połącz SMS i e-mail marketing i dotrzyj do większej ilości osób
Możesz prowadzić jeszcze bardziej skuteczne kampanie. Wystarczy, że wykorzystasz połączenie SMS i e-mail marketingu. Na naszym blogu wspominaliśmy o zaletach prowadzenia komunikacji wspólnie tymi dwoma kanałami. Niektóre informacje są zbyt obszerne na przekazanie ich poprzez SMS-y, jednak możesz je wykorzystać jako wzmocnienie danego komunikatu albo przypomnienie o czymś. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, kliknij tutaj.
Podsumowanie
Zautomatyzowane kampanie SMS mogą skutecznie przyciągnąć klientów i zachęcić do zakupów. Jest to szybki sposób na zwiększenie zysków i zbudowanie silnej relacji z odbiorcą. Ze względu na błyskawiczne dotarcie do wielu kontaktów, SMS-y są często wykorzystywane w e-commerce, gdzie mogą powiadamiać o ograniczonych w czasie promocjach, ekskluzywnych produktach czy też przypominać o nieopłaconych rzeczach w koszyku.
W iPresso wiemy, jak ważne jest dopasowanie narzędzi do Twojej firmy, dlatego oferujemy specjalne wersje branżowe. Zobacz, jakie korzyści otrzymasz z iPresso E-commerce.
Odpowiedz