Branża media & entertainment (M&E) zawsze była trudna i pełna wyzwań. Widzowie oczekują rozrywki wysokiej jakości i dobrej znajomości ich oczekiwań i zainteresowań (spersonalizowane rekomendacje są tutaj niezwykle ważne!). Konkurencja jest ogromna, a Ty stajesz w szranki ze światowymi gigantami branży, takimi jak Disney+ czy Netflix. Jeśli chcesz odnieść sukces w tym wymagającym sektorze rynku cyfrowego, przyda się każde wsparcie. I tu zaczyna się nasza rola.
Co ciekawe, jak wynika z niedawnych danych opublikowanych przez PwC, ten sektor obecnie zmaga się z pewnym spowolnieniem:
Niemniej jednak roczny wskaźnik wzrostu przekracza 2% i będzie się to utrzymywać w najbliższej przyszłości. Oznacza to, że walka o widza będzie jeszcze bardziej zacięta, gdyż firmy w tej branży są skłonne inwestować setki milionów złotych w tworzenie wciągających seriali, filmów i dokumentów.
Wyprzedzenie konkurencji nie będzie łatwe, ale z iPresso u swojego boku możesz osiągnąć znacznie więcej. Tak naprawdę, jeśli działasz w tej branży, nasza platforma to prawdopodobnie jedyny wybór, jeśli chodzi o marketing automation w VOD, SmartTV i telewizji satelitarnej. Z naszą pomocą możesz łatwiej docierać do swoich widzów, zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych, niezależnie od tego, w jaki sposób udostępniasz treści.
Zobaczmy teraz, jak iPresso może pomóc Ci w maksymalnym wykorzystaniu automatyzacji marketingu w branży M&E.
Zintegruj iPresso z całym swoim ekosystemem
Firmy z branży media & entertainment często korzystają z rozbudowanych ekosystemów obejmujących wiele różnych narzędzi zaprojektowanych do gromadzenia i przechowywania informacji o klientach, dostarczania spersonalizowanych rekomendacji, komunikowania się z użytkownikami i rozliczania za dostęp do danej platformy. Dobra wiadomość jest taka, że naszą platformę można łatwo zintegrować z następującymi systemami:
- platformy OTT/VOD,
- aplikacje mobilne,
- odtwarzacze stream,
- feedy contetowe i produktowe,
- systemy rozliczeniowe,
- systemy CRM.
Co sprawia, że zarządzanie firmą niejako na auto-pilocie jest znacznie prostsze.
Pełen wgląd w użytkowników i spersonalizowana komunikacja
iPresso M&E umożliwia pracę na personach i segmentach, budowanie ścieżek klientów i zarządzanie cyklem ich życia, częstotliwością komunikacji oraz zarządzanie bazami wielu segmentów produktowych w jednym miejscu. Co więcej, nasza baza danych stale się aktualizuje, dzięki czemu możesz na bieżąco śledzić, co dzieje się z Twoją grupą docelową i jej zainteresowaniami. Nie musimy wspominać, jak ważną rolę to odgrywa w tej specyficznej branży.
Wszystkie duże platformy streamingowe opanowały spersonalizowane rekomendacje do perfekcji, ponieważ to właśnie dzięki nim mogą one podtrzymywać zaangażowanie widzów. Każdy dokument i każdy program w końcu się skończy, a Twoją rolą jest dostarczanie rekomendacji w stylu „Co powinieneś/aś obejrzeć teraz”.
Oczywiście każda taka rekomendacja musi być dostosowana do zainteresowań danej osoby. W tym miejscu do gry wchodzi gromadzenie i analizowanie danych o klientach. Ale spersonalizowane rekomendacje obejmują coś więcej. Przecież nawet jeśli ktoś dokończy dany serial, to może się okazać, że kiedyś w przyszłości pojawi się nowy sezon. Wszystkie osoby, które oglądały dany serial, powinny zostać poinformowane o tym fakcie.
Mamy również różne specjalne okazje, takie jak Walentynki, które są doskonałą okazją do obejrzenia romantycznego filmu z drugą połówką. Przy okazji takich szczególnych wydarzeń możesz proponować inne filmy i seriale, nawet takie, które niekoniecznie są w 100% zgodne z zainteresowaniami danej osoby, ale nie ma w tym nic złego.
I wreszcie trzeba wspomnieć o całej liście innych powodów do komunikacji, np. aktualizacje platformy, informacje rozliczeniowe czy nowe filmy w Twojej bazie. Z naszą pomocą wszystkie te rodzaje komunikacji możesz realizować przy wykorzystaniu różnych kanałów, w tym:
- e-maili,
- powiadomień push (web i mobile),
- powiadomień bezpośrednio w odtwarzaczu,
- powiadomień na platformie VOD.
Co więcej, pamiętaj, że iPresso dysponuje szerokim zakresem narzędzi zaprojektowanych do zarządzania Twoją bazą klientów, przede wszystkim zarządzanie bazą kontaktów i CDP.
Scenariusze Marketing Automation
Dzięki tym wszystkim narzędziom możesz zbierać i wykorzystywać informacje o swoich widzach oraz dostarczać im rekomendacje dostosowane do ich zainteresowań. Możesz nawet pójść o krok dalej i tworzyć złożone scenariusze MA, które będą uruchamiać się w odpowiedzi na działania podejmowane przez Twoich użytkowników.
W ramach takich scenariuszy możesz np.:
- wysyłać powiadomienia o nowościach lub nowych sezonach programów, które podobały się danej osobie,
- proponować nowe filmy/seriale, gdy tylko dana osoba skończy oglądać poprzedni program,
- proponować różne programy/filmy w oparciu o ostatnią aktywność danego klienta.
I wiele więcej!
Znowu, ta część jest kluczowa, jeśli chcesz budować długoterminowe relacje z widzami i dostarczać im jak najlepsze doświadczenia (UX).
Różne kanały komunikacji
Nasza platforma daje Ci dostęp do wielu kanałów komunikacji, dzięki czemu możesz pozostawać w stałym kontakcie ze swoimi widzami za pomocą kanałów, które oni preferują. Jeśli chcesz, możesz wysyłać swoim klientom newslettery i e-maile, wyświetlać im pop-upy na swojej stronie (jak również personalizować treść witryny) i komunikować się z nimi za pomocą WhatsApp, a nawet powiadomień push (web i mobile), jak to widać na poniższym screenie:
Buduj lojalność swoich widzów
Rozumiemy, jak ważne jest budowanie lojalności klientów i zatrzymanie ich na jak najdłużej. Dlatego dajemy Ci dostęp do trzech różnych narzędzi, które pozwolą Ci budować lojalność widzów, a nawet zyskiwać nowych dzięki poleceniom. Oto co mamy dla Ciebie do dyspozycji:
- eCouponing: możesz tworzyć cyfrowe/drukowane kupony lub vouchery i dystrybuować je wśród użytkowników i ich znajomych.
- Programy punktowe: możesz tworzyć programy lojalnościowe dające dostęp do nowych funkcji lub zniżek.
- Lead nurturing: wreszcie, możesz edukować klientów i zwiększać ich gotowość do zakupu dostępu do platformy.
Już dzisiaj wdróż Marketing Automation w swojej firmie
W tym wpisie mówiliśmy o rozwiązaniach zaprojektowanych specjalnie dla firm z branży media & entertainment. Ale iPresso oferuje o wiele więcej! Zapraszamy Cię do zapoznania się z pełną listą naszych funkcji.
Jeśli działasz w tej branży, zacznij od odwiedzenia naszej podstrony dla firm M&E i wypełnij formularz kontaktowy (link do niego znajdziesz na dole tej podstrony). Resztą zajmiemy się my! 🙂
Odpowiedz