iPresso ecouponing

Pozyskanie nowych klientów to jedno. Utrzymywanie ich zaangażowanymi w komunikację z Twoją firmą to drugie. Budowanie stabilnego i dochodowego biznesu wymaga obu elementów. Dziś chcemy skupić się na tej drugiej kwestii. Zobaczmy, jak możesz zwiększyć lojalność swoich klientów i jak nasz system e-couponing może Ci w tym pomóc.

Lojalność nigdy nie jest dziełem przypadku; zawsze jest to bezpośredni rezultat Twoich przemyślanych i dobrze realizowanych działań. A zatem, jeśli chcesz mieć więcej lojalnych klientów, konieczne będzie włożenie wysiłku. Ale zdecydowanie warto się na to zdecydować; Według badania cytowanego przez Harvard Business Review zwiększenie wskaźnika utrzymania klientów o zaledwie 5% może przełożyć się na wzrost zysków o od 25% do 95%!

Spójrzmy więc nieco głębiej i zobaczmy, co możesz zrobić, aby budować lojalność swoich klientów.

Strategia lojalizacji klientów

Poniżej prezentujemy trzy metody, które pomogą Ci zwiększyć lojalność klientów. Zacznijmy od najważniejszej kwestii.

MARKETING LOJALNOŚCIOWY

Jak wynika z najnowszego badania Global Customer Loyalty Report 2023, ponad 90% respondentów twierdzi, że firmy powinny kłaść nacisk na lojalność, zwłaszcza w obliczu rosnącej inflacji. Firmy nie pozostają na to głuche; większość badanych firm planuje w najbliższym czasie zwiększyć aktywność w ramach marketingu lojalnościowego:

Źródło: https://antavo.com/reports/global-customer-loyalty-report-2023/

Po pierwsze, potrzebujesz angażującego i atrakcyjnego programu lojalnościowego. Ale co to właściwie znaczy? Twój program musi oferować uczestnikom jakąś REALNĄ wartość. Przyznawanie 10 punktów za wydanie 1000 złotych nie jest dobrą strategią. Ludzie muszą czuć, że faktycznie coś zyskują na uczestnictwie w Twoim programie. Dobre korzyści są zwykle związane z Twoją ofertą. Chodzi np. o:

  • wczesny dostęp do przedsprzedaży i nowości,
  • darmową dostawę,
  • stały rabat na cały asortyment,
  • spersonalizowane rekomendacje produktowe.

Dobrym pomysłem jest również utworzenie dwóch lub trzech poziomów dostępu, aby klienci mieli poczucie, że mogą osiągnąć więcej.

Ciekawym przykładem dobrze zaprojektowanego programu lojalnościowego jest Starbucks. Firma ta oferuje swoim klientom możliwość zbierania punktów, które można wymieniać na darmowe napoje i przekąski, brandowane produkty lub nawet dodatkowe opcje customizowania zamawianych napojów. Dodatkowo Starbucks oferuje gratisy, gry i wyzwania, dzięki którym uczestnicy mogą szybciej gromadzić punkty.

PERSONALIZACJA

To kwestia, która przewija się w prawie każdym naszym artykule i nie bez powodu. Jeśli chcesz zaangażować swoich klientów/użytkowników, musisz spersonalizować swój przekaz do nich. Zwracanie się do klientów po imieniu i pokazywanie im produktów i ofert dopasowanych do ich zainteresowań i wcześniejszych zakupów może być bardzo skuteczne.

Jeśli chodzi o budowanie lojalności klientów, spersonalizowane rekomendacje produktowe są absolutnie niezbędne. Tutaj z pomocą przychodzą nasze ramki rekomendacji. Dzięki nim możesz pokazywać swoim klientom produkty, usługi, a nawet treści i dostosowywać te rekomendacje do każdego klienta.

Oczywiście możesz łączyć te rekomendacje z innymi zachętami do zakupów. Wyobraźmy sobie taki przykładowy scenariusz: chcesz pokazać klientom, że ich doceniasz. Dlatego zdecydowałeś się dawać darmowy prezent urodzinowy każdemu uczestnikowi Twojego programu lojalnościowego. Możesz połączyć te dwie techniki w jedną i wysłać spersonalizowaną wiadomość o następującej treści:

Hej Zuzanna! Cieszymy, że jesteś z nami! Z okazji Twojego święta przygotowaliśmy listę pięciu produktów, które możesz kupić dzisiaj z 30% rabatem. A ponieważ jesteś członkiem naszego klubu, z przyjemnością wyślemy je do Ciebie za darmo!

Czy taka wiadomość będzie skuteczna? Zdecydowanie!

POZOSTAWANIE W KONTAKCIE

Możesz mieć fantastyczny program lojalnościowy i świetną ofertę, ale niezbędny jest jeszcze jeden składnik – pozostawanie w kontakcie z klientami. Żyjemy w szalonych czasach; Ludzie są atakowani tysiącami bodźców i rozpraszamy dosłownie zewsząd. Bardzo możliwe, że część z nich po prostu zapomni o Twojej ofercie, a nawet produktach, które zamierzali kupić (porzucone koszyki to poważny problem w e-commerce!). Dlatego ważne jest, aby mieć wdrożoną strategię remarketingową, ale także wysyłać przypomnienia, aby klienci nie zapomnieli o Twojej marce. Do dyspozycji są trzy opcje:

  1. Newslettery: to dobry sposób, aby przypominać użytkownikom o Twojej ofercie oraz dystrybuować kody rabatowe i vouchery. To zdecydowanie pozycja obowiązkowa na Twojej liście.
  2. Powiadomienia push: to krótkie wiadomości, które pojawiają się w przeglądarce (lub w aplikacji mobilnej) po wyrażeniu przez użytkowników zgody na ich otrzymywanie. Można ich używać do odzyskiwania porzuconych koszyków oraz promowania nowych produktów i ofert specjalnych.
  3. Social media: prawdopodobnie wykorzystujesz je do pozostawania z klientami w kontakcie na Facebooku i Instagramie, prawda? Zachęć wszystkich swoich klientów do polubienia i obserwowania Twoich profili, ponieważ dzięki temu będą na bieżąco informowani o Twoich najnowszych postach, co pozwoli Ci łatwiej utrzymać z nimi kontakt.

Prawie wszystko, o czym wspomnieliśmy do tej pory, można w pełni (lub przynajmniej częściowo) zautomatyzować za pomocą narzędzi marketing automation. Możesz także pomyśleć o stworzeniu scenariuszy MA, aby wszystko to działało niczym naoliwiona maszyna – przy niewielkim lub wręcz zerowym zaangażowaniu z Twojej strony.

Teraz chcielibyśmy pokazać jedną z naszych funkcji, która z pewnością pomoże Ci w pełni wykorzystać Twoją strategię marketingu lojalnościowego. O jaką funkcję chodzi?

Wypróbuj e-couponing!

W iPresso dobrze rozumiemy wartość stałych klientów. Dlatego oferujemy narzędzia lojalnościowe, które pomogą Ci ich zdobyć. Naszym głównym narzędziem jest e-couponing. Pomyśl o nim jako o kompleksowym module do zarządzania programami lojalnościowymi. Za pomocą tego narzędzia możesz łatwo:

  • generować unikalne kody rabatowe,
  • generować wydruki,
  • zintegrować je ze swoim sklepem internetowym,
  • a nawet stworzyć podstronę dla swojego programu lojalnościowego (mamy gotowe szablony i wiele innych funkcji, wzbogacających Twój program lojalnościowy i zwiększających jego efektywność).

Chcesz dowiedzieć się więcej o tej funkcji i naszej platformie marketing automation? Zacznij od bezpłatnego okresu próbnego już dziś!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.