Czy kiedykolwiek miałeś problemy z segmentacją klientów w swojej firmie? Przypisywanie klientów do określonych grup może być trudne, ale jest też bardzo ważne dla sukcesu Twojej firmy. Na szczęście nie musisz bawić się w zgadywanki. Martech.org opublikował niedawno listę pięciu uniwersalnych modeli segmentacji klientów, które możesz zastosować w swojej strategii.
Oto z czym wiąże się każdy model:
- Podział demograficzny (klienci są podzieleni według ich cech społecznych, w tym wieku, lokalizacji, płci lub zawodu).
- Podział psychograficzny (ten model uwzględnia osobowość Twoich klientów – ich postawy, aspiracje, zainteresowania i wartości).
- Podział według zachowania (tutaj koncentrujesz się wyłącznie na trendach, zwyczajach i sposobie wykorzystywania produktów przez klientów).
- Podział według formy komunikacji (ten model skupia się na tym, w jaki sposób Twoi klienci chcą, aby się z nimi kontaktować – np. przez e-mail, SMS, powiadomienia push itp.).
- Model mieszany (w tym piątym i najbardziej złożonym modelu stosuje się jednocześnie wiele różnych form podziału klientów).
Chcesz dowiedzieć się więcej o każdym z tych modeli? Zajrzyj tutaj.
Odpowiedz