Na początku października tego roku firma Gartner opublikowała badanie, z którego wynika, że marketerzy wykorzystują zaledwie 42% możliwości oferowanych przez ich rozwiązania martech. Co ciekawe, wynik ten oznacza zauważalny spadek względem roku 2022 (58%).
Firma zapytała respondentów także o przyczyny tej sytuacji. Oto najczęściej udzielane odpowiedzi:
- Wzajemne przenikanie się rozwiązań martech (30% odpowiedzi)
- Problemy z rekrutacją osób, które mają kompetencje w tym zakresie (28%)
- Złożoność ekosystemu martech (27%)
Jakie jest wyjście z tej sytuacji? Gartner proponuje cztery możliwe rozwiązania:
1. Wdrażanie martech powinno być częścią celów dot. wydajności Twojego zespołu marketingowego.
2. Unikaj szybkiego inwestowania w drogie, kompleksowe rozwiązania; szukaj tańszych, łatwiejszych do wdrożenia alternatyw.
3. Upewnij się, że martech i dział IT współpracują ze sobą, aby wspierać i optymalizować customer journey w Twojej firmie.
4. Nie zostawiaj martech w rękach zewnętrznych dostawców i agencji. Dąż raczej do wewnętrznego rozwoju kompetencji firmy.
A jak to wygląda w przypadku Twojej firmy? Czy wdrażanie martech sprawia Ci trudności?
Zapoznaj się z naszym rozwiązaniem! Prostota i efektywność gwarantowana!
Odpowiedz