Strona główna » Który system w makretingu do wymiany lub rozwoju?

Który system w makretingu do wymiany lub rozwoju?

Który system w makretingu do wymiany lub rozwoju?

Które aplikacje i systemy w firmach są najczęściej aktualizowane, wymieniane na lepsze, poprawiane lub rozwijane?  Chris Elwell and Jennifer Cannon z MarTech Today opublikowali bardzo ciekawe wyniki badań na ten temat. I wyniki są także dla nas dosyć zaskakujące (w kontekście iPresso oczywiście bardzo pozytywnie :-). Trzy kategorie systemów wybijają się na czoło zmian lub wymiany:

  • Marketing automation (21%)
  • CRM (18%)
  • Analytics/BI (18%)

Najczęstszym powodem zmian jest przejście z technologii rozwijanej samodzielnie w ramach swoich zasobów na rozwiązanie dostarczane przez zewnętrznego partnera, zwykle w modelu SaaS.

Kolejne pytanie jakie się nasuwa to powody takiej sytuacji. Na to również starano się znaleźć odpowiedzi. Okazuje się, że są trzy, praktycznie równorzędne powody, dla których działy marketingu dokonują wspomnianych zmian: lepsze funkcjonalności (32%), lepsza/prostsza integracja (32%), ograniczenie wydatków (32%).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.