blog iPresso Marketing Automation

Rośnie zatrudnienie w Digital Marketingu

Marketing wciąż w wielu firmach przechodzi tzw. „transformację cyfrową”, w ramach której procesy wewnątrz zostają automatyzowane, przechodzą w postać cyfrową a komunikacja z klientami coraz częściej i głębiej przenosi się do Internetu kosztem tzw. mediów tradycyjnych lub bardziej je uzupełniając. Sprawia to, że popyt na specjalistów, którzy nie tylko potrafią odnaleźć się w tej zupełnie nowej rzeczywistości rośnie.

Ról w Digital Marketingu jest już cały katalog i co roku przybywa nowych. Jest to związane z rosnącą wagą digitalu w całym marketing-mix, ale także bardzo dynamicznym rozwojem technologii oraz nowymi kanałami komunikacji. Np. wystarczy, że rynek zdobywa nowy serwis społecznościowy ważny w istotnej grupie celu, a natychmiast pojawia się zapotrzebowanie na specjalistów do jego obsługi prowadzenia działań wizerunkowych, promocyjnych i sprzedażowych. Tak właśnie w ostatnich 2-3 latach stało się w przypadku Snapa czy Tik-Toka. Nie inaczej jest, gdy popularność zdobywają nowe kanały komunikacji jak np. w ostatnich dwóch latach było z powiadomieniami typu web push. Obecnie, aby obsługiwać je profesjonalnie niezbędny jest proces od zebrania tokenów, wyodrębnienia segmentów, konfiguracji powiadomienia, treści i grafiki po realizację kampanii i raportowanie wyników.

Najszybsze zmiany widać na rynku USA, potem podobne procesy zachodzą również w Polsce, która pod względem jakości i zaawansowania digital marketingu jest na wysokim poziomie.

W co rocznym badaniu McKinley Marketing Partners poświęconym trendom z zatrudnieniu w obszarze marketingu pojawiło się kilka interesujących tendencji:

Jakie umiejętności są najbardziej “gorące” w zależności od poziomu doświadczenia na stanowisku?

o   Poziom Entry-Level (zaraz po studiach): Traditional Marketing, Digital Marketing, Research and Analysis

o   Junior level (1-3 lat doświadczenia): Traditional Marketing, Digital Marketing, Relationship Marketing, Research and Analysis

o   Mid-level (4-10 lat doświadczenia): Creative Services Research and Analysis Digital Marketing Product Marketing

o   Senior-level (11+ lat doświadczenia): Product Marketing, Communications Relationship Marketing, Creative Services

Widać w tym, że nie tylko oczekuje się od kandydatów do pracy umiejętności technologicznych, ale również coraz bardziej pożądane są wiedza i umiejętności w podstawowych, tradycyjnych funkcjach marketingu: podstaw komunikacji i budowania relacji.

Wiemy, że tematyka budowy „zespołów digitalowych” oraz „ogarnianie MarTechu” jest dla was bardzo ważna, pytacie nas o to i poświęcamy tym zagadnieniom coraz więcej miejsca na warsztatach i szkoleniach. Dlatego w najbliższych tygodniach wskoczymy głębiej w ten obszar i będziemy pisać o rolach, funkcjach, dobrych i złych praktykach. Stay tuned!

Michał Wojciechowski

CEO iPresso

1 komentarz

  • To chyba dobrze, że zatrudnienie rośnie, dzięki temu wiele osób może znaleźć pracę na znacznie lepszych warunkach. U nas też w obecnej pracy nastąpiły zmiany i to na lepsze bo mamy zarówno większe premie jak i dodatkowo też dostęp do prywatnej opieki medycznej w medicover.