Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
19 July 2025
Artykuły

Globalny rynek Marketing Automation wciąż rośnie

  • 13 czerwca, 2019
  • 2 min read
[addtoany]
Globalny rynek Marketing Automation wciąż rośnie

Wartość rynku Marketing Automation szacowano na 5,1 mld dolarów w roku 2018. W 2024 r. kwota ta ma wzrosnąć do 14,15 mld USD – wynika z raportu Trends of Marketing Automation Software Market Analysis 2019-2024 opublikowanego przez Industry Research.

Oznacza to, że średni roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w latach 2019-2024 wyniesie 19,2%.

Za dynamicznym wzrostem tego sektora stoi rosnące znaczenie technologii marketingowych w generowaniu sprzedaży i utrzymywaniu klientów.

Według firmy GroupM wydatki na usługi marketingowe wzrosły z 375,19 mld dol. w 2012 r. do 457,07 mld dol. w 2017 r. Zapotrzebowanie na skuteczny marketing bezpośrednio przekłada się na inwestycje w rozwiązania Marketing Automation.

W raporcie opisano następujące trendy:

  • Rosnąca rola zautomatyzowanego e-mail marketingu.

E-mail pozostaje jednym z najistotniejszych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Szacuje się, że obecnie poczty elektronicznej używa 3,5 mld osób na świecie, a rozwój e-commerce’u i rozpowszechnienie smartfonów przyczyniają się do jeszcze większego wykorzystania tego kanału.

Nie zaskakuje zatem fakt, że firmy z całego świata stosują e-maile do przesyłania swoich ofert, komunikatów, newsletterów. Jednocześnie, skuteczne prowadzenie działań e-mailingowych wymaga od firm prowadzenia coraz precyzyjniejszych kampanii opartych na danych o cechach i preferencjach odbiorców. Takie możliwości dają właśnie systemy automatyzujące marketing.

  • Automatyzacja wkracza na rynek chiński.

Chiny stanowią drugi, po amerykańskim, największy rynek digital marketingu – ich nakłady w tej dziedzinie są wyższe niż suma inwestycji w krajach takich jak Japonia, Indonezja, Australia i Korea Południowa.

Specyfika i rozmiar chińskiego rynku sprawia, że firmy coraz więcej uwagi poświęcają tworzeniu kreatywnych kampanii i wdrażaniu strategii opartych na wykorzystaniu możliwościach Marketing Automation.

  • Przyszłość należy do MA.

Coraz większe zainteresowanie firm rozwiązaniami automatyzującymi, rosnąca rola marketingu w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów oraz pojawianie się nowych możliwości technologicznych – to czynniki, które przyczyniają się do coraz bardziej dynamicznego rozwoju Marketing Automation.

Dostawcy rozwiązań MA zmuszeni są do konkurowania między sobą i szukania coraz lepszych, innowacyjnych rozwiązań – to z kolei przyczynia się do rosnącej skuteczności wprowadzanych funkcjonalności.

Eksperci przewidują, że trend ten będzie się utrzymywał w najbliższej przyszłości.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *