blog iPresso Marketing Automation

Polacy na letnich wyprzedażach

Czterech na dziesięciu Polaków (42,2%) uważa, że letnie promocje należą do najbardziej sprzyjających robieniu zakupów. Znacznie częściej opinię taką wyrażają kobiety (39% z nich preferuje korzystanie z letnich wyprzedaży) niż mężczyźni (wśród których wskaźnik ten wynosi 21,5%) – wynika z raportu Polaków portfel własny – kochamy okazje, opracowanego przez Instytut IBRIS dla Santander Consumer Banku.

Do najbardziej lubianych przez klientów form akcji promocyjnych należy oferowanie drugiego lub kolejnego produktu za grosz (preferuje ją 44,2% badanych) oraz tradycyjna zniżka lub rabat podczas zakupów (41,3%). Na trzecim miejscu znalazła się darmowa dostawa produktu.

Darmowa dostawa jest szczególnie atrakcyjna wśród łowców okazji z grupy 18-29 lat (wskazuje ją 33,8%). Wśród konsumentów po 30-stce najatrakcyjniejsza jest możliwość otrzymania kolejnego produktu za grosz. Natomiast do osób w wieku 70+ najsilniej przemawia opcja tradycyjnej obniżki ceny produktu (38%).

Jak wynika z badania, Polacy zachowują rozsądne podejście do okazyjnych wyprzedaży. Niemal połowa z nich (48,1% kobiet i 45,3% mężczyzn) twierdzi, że korzystają z takich promocji jedynie wtedy, gdy związane są one z produktami, które i tak zamierzali kupić. Tylko jeden na dziesięciu badanych (8,6%) deklaruje, że zawsze wybiera te towary, które są w danym momencie dostępne w okazyjnej cenie.

Z raportu wynika również, że spora grupa polskich konsumentów nie zwraca uwagi na letnie promocje. 31,2% mężczyzn i 23,7% kobiet deklaruje, że kupują to, co jest im potrzebne, bez względu na wyprzedaże i rabaty.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz