Strona główna » Polacy ze smartfonami na zakupach stacjonarnych

Polacy ze smartfonami na zakupach stacjonarnych

Polacy ze smartfonami na zakupach stacjonarnych

Nowoczesne technologie cyfrowe wywierają silny wpływ na zachowania zakupowe Polaków, zarówno jeżeli chodzi o kupowanie online, jak i w sklepach tradycyjnych – wynika z raportu Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2019 opracowanego przez Deloitte.

Według analizy Deloitte, narzędzia cyfrowe są wykorzystywane podczas niemal dwóch na trzy wizyty w sklepach tradycyjnych – tzw. wskaźnik wpływu cyfrowego wynosi w Polsce 60%. Konsumenci sięgają po technologie cyfrowe zarówno przed zakupami (74%), w ich trakcie (42%), jaki i po ich dokonaniu (18%). Jeden na trzech klientów korzysta z takich urządzeń zarówno przed, jak i po dokonaniu transakcji.

Wpływ technologii cyfrowych jest największy wśród klientów z miast o liczbie ludności przekraczającej 500 tys. mieszkańców (62%). Najniższe wskaźniki odnotowano wśród mieszkańców miast liczących poniżej 20 tysięcy osób.

Wskaźnik wpływu cyfrowego osiąga najwyższe wartości wśród najmłodszych grup konsumentów (w grupach 18-20 lat i 21-24 lat wynosi on 71%). Wśród starszych grup odsetek ten systematycznie spada – w grupie 65-70 lat wynosi on tylko 38%.

Biorąc pod uwagę kategorię produktów, najwyższe odsetki wpływu cyfrowego odnotowano w przypadku elektroniki (68%), a także zdrowia, mebli, rozrywki i motoryzacji. Najniższe wartości tego wskaźnika związane są z zakupami odzieży i żywności.

Pierwszym etapem wykorzystania urządzeń cyfrowych w przypadku procesu zakupowego są poszukiwania informacji i inspiracji. Największą wartość stanowi tu możliwość szybkiego znalezienia informacji o produktach (25%) oraz porównanie produktów i ich cen (26%). Konsumenci wskazywali też na możliwość uzyskania informacji o dostępności danego produktu w sklepie tradycyjnym lub online.

Źródłem informacji są przeważnie strony internetowe (48%). Jeden na pięciu respondentów poszukuje informacji za pomocą wyszukiwarek internetowych, a 8% szuka inspiracji w social mediach.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.