Strona główna » Jakie korzyści dają firmom działania w social mediach?

Jakie korzyści dają firmom działania w social mediach?

Jakie korzyści dają firmom działania w social mediach?

Większa widoczność marki (93%), wzrost ruchu na stronach internetowych (87%), a także pozyskiwanie nowych leadów (74%) i większa sprzedaż (72%) – to najczęściej wymieniane przez marketerów korzyści płynące z działań w social mediach. Najchętniej wykorzystywanymi platformami są Facebook oraz Instagram – wynika z 2019 Social Media Marketing Industry Report opracowanego przez Social Media Examiner.

Celem badania, w którym uczestniczyło ponad 4800 marketerów, było poznanie trendów w wykorzystaniu mediów społecznościowych dla osiągnięcia celów biznesowych.

Do najważniejszych korzyści płynących z wykorzystania social mediów respondenci zaliczyli:

  • większą widoczność marki (93%),
  • wzrost ruchu na stronach internetowych (87%),
  • pozyskiwanie nowych leadów (74%),
  • większą sprzedaż (72%),
  • wzrost lojalności konsumentów (71%),
  • uzyskanie wiedzy o rynku (58%),
  • uzyskanie pozycji lidera opinii (57%),
  • pozyskanie partnerów biznesowych (56%).

W przypadku każdej z wymienionych korzyści wskaźniki procentowe wzrosły w stosunku do badania z roku 2018.

Do najpowszechniej używanych w marketingu platform społecznościowych należą:

  • Facebook (94%),
  • Instagram (73%),
  • Twitter (59%),
  • LinkedIn (58%),
  • YouTube (54%).

W porównaniu z poprzednim badaniem wzrost odnotowały: Instagram, LinkedIn, YouTube i Pinterest, podczas gdy zainteresowanie Twitterem i Snapchatem nieznacznie spadło.

Ze statystyk wynika też, że o ile mniej doświadczeni social media marketerzy skupiają się na Facebooku i Instagramie, o tyle ci z dłuższym stażem prowadzą znacznie bardziej zdywersyfikowane działania.

Liderem wśród narzędzi służących do promowania materiałów wideo pozostaje YouTube (57%). 71% respondentów planuje zwiększenie wykorzystania tego serwisu, a 75% chce dowiedzieć się więcej o możliwościach zastosowania go w działaniach marketingowych. W dalszej kolejności wskazywano na publikację filmów na Facebooku (50%), a także wykorzystania Instagram stories (38%) i zamieszczanie wideo na Instagramie (26%).

Najistotniejsze pytania, na jakie marketerzy chcieliby uzyskać odpowiedzi, to:

  • Jakie są najlepsze sposoby zaangażowania odbiorców? (95%)
  • Jaka taktyka działań w social mediach jest najskuteczniejsza? (93%)
  • Jakie są najlepsze sposoby na zwiększenie zasięgu organicznego? (91%)
  • Jakie są najlepsze sposoby na pozyskanie nowych klientów? (90%)
  • Jakie sposoby mierzenie i analizowania aktywności w social mediach są najskuteczniejsze? (90%)

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.