W 2018 roku z mediów społecznościowych na świecie korzystało ponad 3,2 miliarda osób, co oznacza wzrost o 13 punktów procentowych w stosunku do roku wcześniejszego. Każdej sekundy do któregoś z tych serwisów dołącza 11 nowych użytkowników.
Działania w mediach społecznościowych mają też realny wpływ na budowanie wizerunku marki w sieci. Jak wynika z badania Ignite Visibility, niemal 9 na 10 marketerów twierdzi, że zaangażowanie w social media przełożyło się na większą widoczność ich firmy, a 75% deklaruje, że działania te przyczyniły się do wzrostu ruchu na stronie firmowej.
1. 3,2 miliarda osób na świecie korzysta z mediów społecznościowych (źródło: Smart Insights). Każdej sekundy do jednego z tych serwisów dołącza 11 nowych użytkowników (źródło: Skyword).
2. 90% marketerów twierdzi, że działania w social mediach przełożyły się na większą widoczność ich firmy, a 75% deklaruje, że działania te przyczyniły się do wzrostu ruchu na stronie firmowej (źródło: Ignite Visibility).
3. Niemal co drugi Amerykanin (48%) miał w ubiegłym roku przynajmniej jedną interakcję z firmami lub instytucjami w social mediach (źródło: Fotor).
4. Facebook jest najpopularniejszym na świecie medium społecznościowym, posiadającym ponad 2,2 mld użytkowników na świecie (źródło: Smart Insights).
5. 60% użytkowników Instagrama dowiaduje się w tym serwisie o nowych produktach (źródło: AdEspresso).
6. 6 na 10 użytkowników Instagrama jest w wieku 18-29 lat (źródło: Wordstream).
7. Każdego miesiąca 500 mln osób odwiedza Twittera bez logowania się w serwisie (źródło: Brandwatch).
8. Stany Zjednoczone mają największą liczbę użytkowników Linkedina (150 mln kont). Na kolejnych miejscach znajdują się Indie (52 mln) oraz Chiny (44 mln) (źródło: Statista).
9. Każdego dnia na YouTubie zostaje obejrzane ponad 1 miliard godzin materiałów wideo (źródło: Business of Apps).
10. 63% użytkowników Pinteresta twierdzi, że serwis ten pomaga im znaleźć produkty, które chcą kupić (źródło: Millenials on Pinterest).
Odpowiedz