Połowa Polaków (47%) słyszała o określeniu smart shopping. Spośród osób należących do tej grupy, 65% kojarzy to pojęcie z zakupami internetowymi, a 51% odnosi je do zakupów przemyślanych i mądrych – wynika z badania Payback Opinion Poll.
Z jakich form smart shoppingu najchętniej korzystają Polacy? Najpopularniejszymi aspektami tego zjawiska są: kupowanie produktów w promocyjnych cenach i korzystanie z rabatów (robi tak 74% ankietowanych znających ideę smart shoppingu), a także używanie porównywarek cenowych oraz zapoznawanie się z recenzjami innych internautów. Mniejszym zainteresowaniem cieszą się natomiast zakupy grupowe, z których korzysta tylko 30% osób znających pojęcie smart shopping.
Bardzo dużą popularnością wśród internetowych konsumentów cieszą się portale aukcyjne – korzysta z nich aż 83% badanych. Niemal co drugi respondent za pomocą sieci rezerwuje usługi, takie jak np. seans w kinie (47%). 43% ankietowanych dokonuje natomiast online rezerwacji noclegów. Jeden na pięciu respondentów (19%) wykorzystuje internet do zamawiania przewozów pasażerskich.
Robiąc zakupy w sieci czy korzystając z bankowości elektronicznej, ankietowani najczęściej sięgają po laptopa (odpowiednio 57% i 41%). Ze smartfona korzysta tym celu 21% respondentów, a z komputera stacjonarnego – 20%.
Z badania Paybacku wynika też, że jedna na cztery osoby zna pojęcie smart living. Ankietowani najczęściej odnoszą je do wygody jaką dają nowe technologie wyręczające ludzi z wykonywania różnych zadań (52%), a także do inteligentnego, sprytnego życia (45%) oraz optymalizacji i wykorzystania posiadanych zasobów (40%). Do obszarów smart living zaliczono przede wszystkim urządzenia inteligentne, takie jak smartfon, tablet, smartwatch czy smart TV (73%), a także takie aspekty jak smart home i smart shopping.
Odpowiedz