blog iPresso Marketing Automation

Jakość danych ważniejsza od ich ilości dla 84% marketerów

Według ankiety przeprowadzonej przez Lotame wśród amerykańskich marketerów wykorzystujących lub kupujących dane konsumentów, najważniejszym czynnikiem jest tu jakość posiadanych informacji, a nie ich skala czy cena.

9 na 10 ankietowanych marketerów stwierdziło, że dane potencjalnych klientów są dla nich cenne. Z badania wynika też, że 42% marketerów kupuje dane demograficzne dotyczące płci i wieku, 34% – dane geograficzne, 25% – behawioralne. Jednak wśród tych, którzy dokonują takich zakupów, tylko 20% jest bardzo pewne ich poprawności.

Niemal wszyscy ankietowani marketerzy (90%) postrzegają dane swoich kontaktów jako bardzo cenne lub dosyć cenne dla prowadzonych kampanii. Jedynie 10% stwierdziło, że są one mało warte lub nie posiadające żadnej wartości.

Zapytani o to z jakich rodzajów danych demograficznych korzystają, marketerzy wskazywali:

  • wiek – 76% respondentów zawsze lub często targetuje swoje kampanie na podstawie wieku,
  • płeć (61%),
  • dochody gospodarstwa domowego (50%),
  • poziom wykształcenia (40%),
  • liczba dzieci (32%).

 

Dla 84% ankietowanych priorytetem w zakresie danych jest ich trafność. Jednak tylko 20% marketerów korzystających z danych demograficznych jest bardzo pewnych, że są one prawdziwe. 68% jest dosyć pewne, a 12% ma w tym zakresie niewiele pewności lub nie ma jej wcale.

 

 

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz