Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
16 July 2025
Artykuły System iPresso

Nowości w iPresso: blok „usunięcie kontaktu” w scenariuszach MA

  • 1 czerwca, 2018
  • 1 min read
[addtoany]
Nowości w iPresso: blok „usunięcie kontaktu” w scenariuszach MA

Do scenariuszy marketingowych iPresso wprowadziliśmy nowy blok usunięcie kontaktu. Pozwoli on na usunięcie z bazy tych kontaktów, które np. nie zaakceptują lub nie potwierdzą odpowiedniej zgody marketingowej.

Rozwiązanie to jest szczególnie istotne w świetle nowych regulacji związanych ze zbieraniem i przetwarzaniem danych osobowych, wprowadzonych przez RODO

usunięcie kontaktu
Przykładem zastosowania nowego bloku może być powyższy scenariusz, w którym firma chce nadać nową zgodę marketingową swoim kontaktom.

Pierwszym krokiem jest tu wysyłka wiadomości e-mail, zawierającej informacje na temat nowego regulaminu, dostosowanego do wymagań RODO w zakresie gromadzenia i przetwarzania danych.

W e-mailu zamieszczony jest link, którego kliknięcie równoznaczne jest z wyrażeniem zgody na dalsze przetwarzanie danych osobowych kontaktu. Jeżeli dana osoba wykona taką aktywność, system automatycznie doda jej nową zgodę, w oparciu o którą będzie można prowadzić dalsze działania marketingowe.

W przypadku, gdy w określonym przedziale czasu dany kontakt nie kliknie w link zamieszczony w e-mailu, nastąpi usunięcie go z bazy kontaktów.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *