Do scenariuszy Marketing Automation w iPresso wprowadzono dwa nowe bloki – Opóźnienie do dnia tygodnia oraz Opóźnienie do dnia miesiąca.
Rozwiązanie to sprawi, że każdy kontakt biorący udział w danym scenariuszu będzie oczekiwał na konkretne dni tygodnia lub miesiąca. Dopiero w tym określonym przez marketera dniu wykonane zostaną kolejne kroki – np. wysyłka kampanii e-mailowej lub SMS-owej.
Przykładem zastosowania bloków opóźnienia może być powyższy scenariusz. Pokazuje on ścieżkę komunikacji z klientami zastosowaną przez sklep internetowy zachęcający do skorzystania z promocji weekendowej.
Pierwszym krokiem jest wysyłka wiadomości e-mail, w której potencjalni klienci zostają poinformowani o zbliżającej się promocji.
Osoby, które zapoznają się z treścią tej wiadomości (można tu też zastosować blok kliknięcia w link prowadzący do strony ze szczegółowym opisem oferty) przejdą do bloku Opóźnienie do piątku. Dopiero wtedy – tuż przed rozpoczęciem promocji – otrzymają SMS-a zachęcającego do skorzystania z okazji.
Rozwiązanie to wykorzystać można również w kontekście konkretnych dni miesiąca, np. do przypominania klientom o nadchodzących wydarzeniach lub promocjach.
Odpowiedz