Social media – trendy i zmiany

Pomimo trudności, z jakimi boryka się w ostatnich miesiącach Facebook, pozostaje on wciąż najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie. Jak wynika z raportu IRCenter, ilość treści na FB wzrosła w 2017 r. o 9% w stosunku do roku wcześniejszego i stanowi 50% wszystkich publikacji w mediach społecznościowych. Największe wzrosty w liczbie treści odnotowały YouTube (+39%) oraz Instagram (+20%), podczas gdy straty dotknęły blogi (-36%) i fora (-17%). Najmniejszą zmianę pod względem liczby odnotował Twitter (+8%).

Facebook (50,1%) i Twitter (24,8%) w dalszym ciągu są miejscem publikacji większości treści z mediów społecznościowych. Na dalszych miejscach odnotowano YouTube (8,4%) i Instagram (6,5%).

W roku 2017 najbardziej zwiększył się udział treści na YouTube (+1,7 p.p.) oraz na Instagramie (+0,5 p.p.)

Pomimo ograniczenia dostępów do części treści na Facebooku, liczba treści publikowanych na tej platformie zwiększyła się (+9%). Największy wzrost widać natomiast w przypadku YouTube’a (+39%) i Instagrama (+20%). Spadki w liczbie treści odnotowały blogi (-36%) i fora (-17%).

Choć internauci w dalszym ciągu najczęściej ograniczają się do aktywnego korzystania z 2 serwisów społecznościowych (32%),w badaniu zaobserwowano stały wzrost udziału internautów korzystających z 3 i więcej serwisów. Najczęstszym połączeniem jest korzystanie przez jednego internautę z Facebooka i YouTube’a (64%).

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>