42% marketerów uznaje personalizację za swój najważniejszy priorytet (wg Chartered Institute of Marketing), a firmy, który stawiają na spersonalizowaną komunikację z klientami odnotowują wzrost dochodów o 6-10% (wg Boston Consulting Group). Nowe badanie firmy Eagle Eye udowadnia, że personalizacja nie jest już opcjonalna – jest konieczna dla prowadzenia skutecznych działań marketingowych.
Traktowanie klientów jak anonimowe wpisy w bazie danych może przynieść firmie więcej szkód niż korzyści. Jak wynika z raportu Eagle Eye, 75% konsumentów nie jest zadowolona z otrzymywania ogólnych wiadomości o promocjach, a 81% twierdzi, że adekwatność oferty w stosunku do ich potrzeb jest najważniejszym aspektem takiego komunikatu. 54% badanych chce otrzymywać oferty oparte na swoich wcześniejszych zakupach i preferencjach.
Badanie wskazało również na rosnące zainteresowanie ofertami predyktywnymi, czyli takimi które uprzedzają potrzeby konsumentów. Niemal trzy czwarte (73%) ankietowanych chciałaby otrzymywać informacje o promocjach produktów, które właśnie im się kończą.
Raport pokazuje też wzrost zapotrzebowania na oferty dostarczane w czasie rzeczywistym, np. podczas robienia zakupu czy pobytu w restauracji. Ponad połowa respondentów (58%) stwierdziła, że chcieliby dostawać oferty w momencie gdy znajdują się w pobliżu danego sklepu. 63% klientów restauracji chciałoby natomiast otrzymywać odpowiednie komunikaty podczas pobytu w takim lokalu.
Badanie przeprowadzono na 2 000 dorosłych konsumentów z Anglii, Szkocji i Walii.
Odpowiedz