Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
14 July 2025
Artykuły

Polski rynek e-commerce będzie warty 63 mld zł w 2020 r.

  • 20 września, 2017
  • 2 min read
[addtoany]
Polski rynek e-commerce będzie warty 63 mld zł w 2020 r.

W 2020 roku na polskim rynku działać będzie ponad 30 tysięcy sklepów internetowych, a wartość branży e-handlu wzrośnie z 40 do ponad 60 mld złotych – przewiduje Sociomantic Labs.

Polski rynek e-commerce rośnie systematycznie od wielu lat, obecnie jego wartość wynosi około 36-40 miliardów złotych. Według raportu Sociomantic Labs staje się on również coraz bardziej dojrzały – o sukcesie e-sklepów nie decydują już tylko niskie ceny, lecz również jakość, wygoda zakupów i zwrotów oraz serwis posprzedażowy.

Według raportu Bisnode opublikowanego na początku bieżącego roku, w Polsce działało ponad 20 tysięcy sklepów internetowych, podczas gdy w 2006 roku ich liczba wynosiła tylko 2,8 tys. Szacowano, że co roku w Polsce rejestruje się od 6 do 8 tysięcy sklepów. Jeśli tendencja taka miałaby się utrzymać, to w ciągu 5-6 lat liczba polskich e-sklepów wzrosłaby do 25-30 tys. e-sklepów.

Sociomantic Labs przewiduje jednak, że granica 30 tysięcy sklepów internetowych zostanie przekroczona już w 2020 r. Wartość polskiego e-handlu ma wtedy osiągnąć 63 mld złotych. Wzrostu wartości polskiego handlu online spodziewają się też eksperci Knight Frank, według których w bieżącym roku wyniesie on 18%.

Rosnąca konkurencja na polskim rynku handlu elektronicznego związana jest też ze zmieniającym się charakterem tej branży. Podczas gdy dawniej najważniejszym czynnikiem była cena, dziś istotniejszą rolę odgrywa atrakcyjność i zróżnicowanie oferty, nowoczesne rozwiązania marketingowe i skuteczna promocja w sieci. Klienci coraz większą uwagę przywiązują do otrzymywania zamówionego towaru w określonym terminie, cenią sobie profesjonalną obsługę oraz serwis posprzedażowy.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *