Marketing Automation pozwala firmom z branży hospitality na skuteczne pozyskiwanie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów. iPresso oferuje hotelom możliwość kompleksowego zarządzania bazą klientów, pozwala na zidentyfikowanie ich preferencji oraz prowadzenie spersonalizowanej komunikacji z dotychczasowymi gośćmi. System umożliwia też prowadzenie działań cross-sellingowych (związanych z powiązanymi usługami – np. spa, wypożyczalnia samochodów, restauracja) i integruje się bezpośrednio z hotelowymi systemami rezerwacji.
Pozyskanie podstawowych informacji o gościach
iPresso pozwala na tworzenie zaawansowanych formularzy kontaktowych, poprzez które hotel pozyska kluczowe dane związane z planowaną datą pobytu, charakterem wizyty (np. biznesowa lub rekreacyjna), czy zainteresowaniem dodatkowymi usługami (np. korzystanie ze spa lub wypożyczenie samochodu). Formularze te można zintegrować z systemami do rezerwacji używanymi przez hotel.
Wykorzystanie danych w komunikacji
Wiedza o preferencjach poszczególnych gości, na bieżąco uzupełniania w czasie gdy dochodzi już do ich wizyty w hotelu, pozwala na prowadzenie zaawansowanych, spersonalizowanych kampanii marketingowych, w ramach których hotel może zaproponować im odpowiednie zniżki, promocje, czy rabaty na usługi dodatkowe.
Goście, którzy kilkakrotnie odwiedzili już hotel w sezonie letnim, zostaną automatycznie poinformowani o atrakcyjnej ofercie pobytu na zbliżające się wakacje. Przedsiębiorcy, którzy kilka miesięcy temu zorganizowali w hotelu konferencję, otrzymają ciekawą ofertę związaną z możliwością organizacji eventów biznesowych.
Działania takie pozwalają na pozyskanie lojalności klientów, którzy w przypadku cyklicznych pobytów w hotelu zyskają odpowiednie korzyści.
Odzyskiwanie porzuconych procesów
iPresso pozwala też na komunikowanie się z klientami, którzy porzucili proces rezerwacji bez jego dokończenia.
Dzięki informacjom zgromadzony w systemie, można za pomocą odpowiedniego scenariusza i kanału komunikacji (np. e-mail, SMS) wysyłać przypomnienia i zachęty do sfinalizowania zakupu tym osobom, które nie dokończyły rezerwacji.
Akcje na stronach i powiadomienia
Poza komunikacją z wykorzystaniem kanałów takich jak e-mail czy sms, iPresso pozwala także na interakcję bezpośrednio na stronie – w postaci odpowiednio dobranych do zainteresować klienta pop-upów, a także poprzez wykorzystanie powiadomień web push i mobile push. Zawarte w nich informacje o ofercie mogą być oparte na danych dotyczących cech i zachowań danej osoby (np. przeglądała pokój dwuosobowy, w określonym terminie i przedziale cenowym), które są na bieżąco zbierane w systemie.
Reagowanie na pozytywne i negatywne opinie klientów
Dzięki funkcji ankiet, iPresso może zbierać opinie dotyczące jakości świadczonych przez hotel usług. W zależności od tego czy ocena jest pozytywna czy negatywna, system może automatycznie przesłać odpowiednią wiadomość do klienta – podziękować i zachęcić do powrotu osoby, które wyraziły pochlebne opinie, natomiast w przypadku opinii negatywnych – automatycznie wysłać powiadomienie do odpowiedniej osoby z obsługi o konieczności skontaktowania się z klientem w celu wyjaśnienia sytuacji.
Odpowiedz