Testy A/B/X w iPresso dają marketerom możliwość wyłonienia najskuteczniejszych wersji prowadzonych kampanii email marketingowych.
iPresso pozwala na porównanie nawet 5 różniących się między sobą wersji e-maila i wyłonienie tej, która przynosi najlepsze efekty. Odmienne warianty wiadomości wysyłane są do określonych procentowo grup testowych, tak aby do większości odbiorców wysłać wersję o najlepszej konwersji.
Pod jakim kątem można testować takie wysyłki?
- Temat – sprawdzenie skuteczności wiadomości w zależności od jej tytułu;
- Nazwa nadawcy – porównanie konwersji uzyskanej po wprowadzeniu różnych nazw nadawcy e-maila;
- Treść wiadomości – testowanie wpływu różnych modyfikacji w treści e-maila na jego skuteczność;
- Czas wysyłki – testowanie godziny lub dnia wysyłki.
Mierzenie konwersji osiąganej przez różne warianty e-maila może odbywać się nie tylko na podstawie takich parametrów jak otwarcia wiadomości czy kliknięcia w zawarte w nich linki, lecz także w oparciu o dowolne aktywności zdefiniowane w systemie, takie jak np. zakup dokonany w sklepie internetowym w określonym okresie po otrzymaniu wiadomości.
Po przeprowadzeniu wysyłek do losowo wybranych grup testowych następuje wybór wersji zwycięskiej – może on zostać wykonany w sposób automatyczny na podstawie określonych kryteriów, lub manualnie przez użytkownika systemu.
Dzięki zastosowaniu testów A/B/X w iPresso, marketerzy szybko zorientują się jakie elementy ich kreacji najlepiej przemawiają do odbiorców, a jakich lepiej się wystrzegać. Wiedza ta pozwoli na optymalizację wysyłanych e-mailingów i podniesienie poziomu ich efektywności.
Odpowiedz