Ponad 90% marek korzysta obecnie z co najmniej dwóch platform społecznościowych. W najpopularniejszym z tych serwisów, jakim jest Facebook, istnieje ponad 60 milionów profili firmowych – wynika z raportu opracowanego przez Personal Money Service.
Przewiduje się, że w roku 2018 z mediów społecznościowych będzie korzystać 2,67 miliarda osób na świecie. Jak wskazują badania, poszczególne grupy wiekowe internautów mają jednak ściśle określone preferencje w zakresie używania social mediów, co wymusza na firmach obecność w wielu różnych serwisach. Podczas gdy wśród milenialsów (20-35 lat) i osób należących do pokolenia X (36-49), niepodzielnie panuje Facebook, tzw. pokolenie Z (13-19 lat) najchętniej korzysta z Instagrama.
Preferencje w zakresie korzystania z mediów społecznościowych w poszczególnych grupach konsumentów, stanowią ważną wskazówkę dla marketerów chcących dotrzeć do określonej grupy targetowej. W badaniu Personal Money Service przebadano pod tym względem cztery pokolenia internautów.
- Najmłodsze pokolenie, Generation Z (13-19 lat), charakteryzuje się krótkim okresem skupienia uwagi (8 sekund), co sprzyja faworyzowaniu przekazu obrazkowego. Najpopularniejszym serwisem w tej grupie wiekowej jest Instagram (korzysta z niego 50% badanych), który daje swoim użytkownikom możliwość publikowania i udostępniania zdjęć. Facebooka używa 26% osób należących do tej grupy. 23% korzysta natomiast z Snapchata, który również skupia się na możliwości udostępniania materiałów multimedialnych.
- Wśród milenialsów (20-35 lat), największą popularnością cieszy się Facebook, z którego korzysta 70% badanych (chętniej odwiedzany jest przez kobiety niż mężczyzn z tej grupy). Drugi w kolejności jest YouTube, używany przez 63% ankietowanych (chętniej odwiedzany przez mężczyzn). Warto też zauważyć, że ważnym kanałem komunikacji w tej grupie wiekowej pozostaje e-mail. 43% milenialsów chce, by firmy komunikowały się z nimi właśnie za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- 76% osób należących do Pokolenia X (36-49 lat) będzie w 2017 roku korzystać z social mediów. 80% z nich posiada konta na Facebooku i Twitterze, ale tylko połowa jest w tych serwisach aktywna. Dużą popularnością cieszą się w tej grupie wiekowej opinie i recenzje dotyczące produktów i usług. 68% ankietowanych podejmuje decyzje zakupowe właśnie na podstawie opinii przeczytanych w internecie.
- W pokoleniu 50-65 lat, największą popularnością cieszy się Facebook, z którego korzysta 60% badanych. Średni czas korzystania z internetu wynosi w tej grupie 27 godziny tygodniowo, z czego ponad 11 godzin przeznaczanych jest na obecność na FB. 13% osób w grupie 50-65 lat posiada konta w serwisie LinkedIn.
Odpowiedz