Strona główna » Personalizacja, urządzenia mobilne i płatności elektroniczne – czyli zakupy w 2030 roku

Personalizacja, urządzenia mobilne i płatności elektroniczne – czyli zakupy w 2030 roku

Personalizacja, urządzenia mobilne i płatności elektroniczne – czyli zakupy w 2030 roku

87% klientów przewiduje, że w 2030 roku większość sklepów będzie zapewniać usługi cyfrowe, a 86% uważa, że tradycyjne kasy zostaną zastąpione przez płatności elektroniczne i mobilne – wynika z raportu Przyszłość zakupów opracowanego przez Comarch i Kantar TNS.

Handel przechodzi poważne zmiany związane z digitalizacją, rosnącymi oczekiwaniami konsumentów i rozwojem sprzedaży wielokanałowej – wynika z raportu Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w roku 2030, opracowanego przez Comarch i Kantar TNS na podstawie badań przeprowadzonych na sześciu rynkach (Polska, Niemcy, Szwajcaria, Włochy, Wielka Brytania, Holandia).

  • Konsumenci z wszystkich grup wiekowych oczekują, że sklepy będą zapewniać im cyfrowe usługi i formy płatności.

87% klientów przewiduje, że w 2030 roku większość sklepów będzie zapewniać usługi cyfrowe, a 86% uważa, że tradycyjne kasy zostaną zastąpione przez płatności elektroniczne i mobilne.

77% respondentów sądzi, że w 2030 r. będzie istniało mniej tradycyjnych sklepów niż obecnie, a według 61% badanych asystenci sprzedaży zostaną zastąpieni przez osobistych doradców cyfrowych.

  • Duże zainteresowanie otrzymywanie spersonalizowanych ofert od sprzedawców.

Przyszłość należy do spersonalizowanej komunikacji. Najbardziej otwarci pod tym względem są Włosi (56%), a w dalszej kolejności: mieszkańcy Wielkiej Brytanii (45%), Polski (44%), Holandii (42%), Szwajcarii (40%) i Niemiec (34%). Średnia wyniosła tu 43%.

  • Znacząca rola usług mobilnych wykorzystywanych podczas zakupów.

Wysokie zainteresowanie rozwiązaniami in-store odnotowano we wszystkich badanych krajach. 50% ankietowanych jest otwartych na spersonalizowane oferty dostarczane w czasie rzeczywistym podczas zakupów w sklepie, a 49% jest zainteresowane korzystaniem ze smartfona w celu odnalezienia w sklepie poszukiwanego produktu. 28% respondentów wykazało zainteresowanie spersonalizowanymi ofertami dostarczanymi w czasie rzeczywistym, otrzymywanymi gdy znajdą się w pobliżu sklepu.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.