Ponad 80% polskich firm korzysta z możliwości content marketingu, jednak 1/3 z nich nie posiada strategii prowadzenia takich działań – wynika z raportu opublikowanego przez IAB Polska.
Zdecydowana większość firm opiera się w zakresie content marketingu na umiejętnościach i doświadczeniu swoich własnych pracowników. Tylko 8% respondentów zleca tworzenie takich treści lub ich publikację firmom zewnętrznym.
Najpopularniejszymi kanałami publikacji i dystrybucji treści pozostają media społecznościowe (87%), strona firmowa (66%) i e-mailing (66%). Na dalszych miejscach znalazły się:
- portale, serwisy informacyjne, strony wydawnictw – 58%,
- blogi i vlogi – 54%,
- serwisy eksperckie – 53%.
Ankietowani przedstawiciele rynku wyrazili przekonanie, że rola content marketingu będzie coraz większa. 40% zadeklarowało, że ich nakłady w tym zakresie wzrosną w stosunku do roku poprzedniego.
Obecnie ponad połowa (63%) firm posiada strategię content marketingu, przy czym u 35% istnieje ona w formie udokumentowanej. Zapytani o to jakie cele spełnia publikacja contentu, marketerzy wymieniali:
- budowanie świadomości marki – 75%,
- pozyskanie nowych konsumentów, klientów – 70%,
- budowanie pozycji eksperta – 68%,
- sprzedaż produktów, usług – 62%,
- budowanie świadomości produktu – 60%,
- zwiększenie ruchu na stronie – 58%.
Za najskuteczniejsze narzędzia content marketingu uznano natomiast artykuły eksperckie i informacyjne publikowane na serwisach zewnętrznych.
Odpowiedz