46% klientów dokonało zakupu pod wpływem wideo w social mediach

74% konsumentów widzi zależność pomiędzy oglądaniem materiałów wideo w social mediach, a podejmowanymi później decyzjami zakupowymi. 46% osób przyznaje natomiast, że dokonało takiego zakupu w wyniku obejrzanego w mediach społecznościowych materiału filmowego sprzedawcy – wynika z ankiety Science of Social Video opublikowanej przez Brightcove.


Materiały wideo publikowane w mediach społecznościowych mają duży wpływ na decyzje podejmowane przez konsumentów – wynika z badania przeprowadzonego wśród 5 500 osób z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, USA i Australii. Ankietowani konsumenci spędzali średnio 6 godzin tygodniowo oglądając filmy wideo w mediach społecznościowych. 67% z nich stwierdziło, że czas jaki przeznaczają na tą aktywność wzrósł w ciągu ostatniego roku, a 60% uważa, że wskaźnik ten będzie nadal wzrastał.

74% ankietowanych widzi zależność pomiędzy oglądaniem materiałów wideo w social mediach, a podejmowanymi później decyzjami zakupowymi. 46% osób przyznaje, że dokonało takiego zakupu w wyniku obejrzanego w mediach społecznościowych materiału filmowego sprzedawcy.

Klienci ze Stanów Zjednoczonych najczęściej (53%) wskazywali na związek pomiędzy decyzją o zakupie a materiałem obejrzanym w social mediach. Na przeciwnym biegunie znaleźli się ankietowani z Francji, gdzie wskaźnik ten wynosił 39%.

Z badania wynika też, że grupa wiekowa 26-34 lata była tą, która najmocniej wiązała podjęcie decyzji zakupowej z obejrzeniem materiału w social mediach (84%). Wśród osób, które przekroczyły 55. rok życia wskaźnik ten wynosił tylko 30%.

Zapytani o to, co wyróżnia materiały wideo, które w skuteczny sposób zachęcają do dokonania zakupu, 57% respondentów stwierdziło, że zapewniają one odpowiedni poziom informacji o danym produkcie lub marce. 54% ankietowanych wskazało, że skuteczne filmy to te, które dopasowane są do ich zainteresowań.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>