Niemal ośmiu na dziesięciu marketerów twierdzi, że zarządzanie danymi klientów jest kluczowym elementem ich pracy – wynika z nowego raportu Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising opracowanego przez Global Data & Marketing Association (GDMA).
79,6% marketerów uważa gromadzenie i zarządzanie danymi klientów za nieodłączny element swoich działań – wynika z trzeciej edycji corocznego badania Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising przeprowadzonego przez Global Data & Marketing Association (GDMA) i Winterberry Group.
Ponad połowa (53.4%) respondentów, którzy wzięli udział w przeprowadzonej w 18 krajach ankiecie, zwiększyła w 2016 roku swoje wydatki na marketing oparty na danych (DDMA – data-driven marketing and advertising), a 36% utrzymało nakłady w tym zakresie na dotychczasowym poziomie.
Prawie 90% respondentów stwierdziło, że ich działania w zakresie DDMA przynajmniej częściowo skupiały się na zarządzaniu bazami leadów i klientów. 88,2% ankietowanych prowadzi przy tym segmentacje zgromadzonych informacji w celu skuteczniejszego dotarcia i zaangażowania konsumentów.
Zapytani o czynniki, które mogłyby podnieść efektywność ich działań w zakresie marketingu opartego na danych, ankietowani najczęściej wspominali o konieczności przeprowadzenia integracji pomiędzy istniejącymi już rozwiązaniami marketingowymi i reklamowymi.
Raport powstał w oparciu o ankiety przeprowadzone wśród 3 283 marketerów z 18 krajów.
Odpowiedz