Strona główna » Dashboard KPI, czyli jak wyznaczać i monitorować cele w systemie MA

Dashboard KPI, czyli jak wyznaczać i monitorować cele w systemie MA

Dashboard KPI, czyli jak wyznaczać i monitorować cele w systemie MA

Wyznaczanie celów i mierzenie poziomu ich wykonania jest nieodzownym elementem pracy marketera. Dashboard KPI w systemie iPresso to narzędzie umożliwiające definiowanie ich i monitorowanie w czasie rzeczywistym.

Kluczowe wskaźniki efektywności (Key Performance Indicators – KPIs) to narzędzie pozwalające na sprawne mierzenie stopnia realizacji najważniejszych celów stawianych sobie przez firmy i organizacje. Dzięki nim marketerzy mogą szybko zdiagnozować i ocenić postęp swoich kampanii, a następnie wprowadzić odpowiednie korekty i zoptymalizować działania.

Dashboard KPI w iPresso Marketing Automation zapewnia marketerom możliwość wyznaczania celów związanych zarówno z danymi zawartymi w systemie (np. liczba nowych leadów w bazie czy konwersja kampanii e-mail), jak również z informacjami pochodzącymi z serwisów i systemów zintegrowanych z iPresso. Mogą być to np. dane odnoszące się do fanpage’a na FB czy statystyk stron internetowych (poprzez Google Analytics).

Wyznaczenie celów w systemie jest proste, szybkie i intuicyjne. W czasie rzeczywistym dostępne są dla marketerów wskaźniki liczbowe i procentowe opisujące stopień wykonania celów, a także wykresy z łatwymi do zrozumienia symbolami, dzięki którym w można błyskawicznie zorientować się w bieżących tendencjach.

 

Nowe kontakty wykres

iPresso daje możliwość monitorowania pojedynczych, głównych celów, jak również kampanii, których wyniki zależą od powodzenia realizacji wielu pomniejszych celów.

Przykładem ogólnego celu kampanii może być zatem np. powiększenie bazy kontaktów o 1000 osób, a pomniejszymi, składającymi się na nią elementami:  formularze kontaktowe umieszczonych na różnych stronach internetowych i landing page’ach, kampania w mediach społecznościowych i banery reklamowe. Dashboard KPI w systemie iPresso pozwoli na stałe monitorowanie postępów w realizacji każdego z tych jednostkowych celów, które przekładają się na końcowe wyniki kampanii. To z kolei pozwoli na wprowadzenie koniecznych korekt i zoptymalizowanie słabiej działających elementów strategii.

Do najpopularniejszych wskaźników KPI, nie tylko przy użyciu narzędzi marketing automation należą:

  • liczba wizyt na stronie internetowej lub firmowym blogu,
  • zapisania na subskrypcję newslettera i wypisania z subskrypcji,
  • nowe kontakty / leady,
  • zrealizowane transakcje / liczba zamówień,
  • liczba polubień firmowego fanpage’a na Facebooku,
  • średnia liczba transakcji dokonywanych przez klienta w roku,
  • udział transakcji z kodami rabatowymi.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.