Strona główna » Jak system MA pozwala oszczędzić czas marketera – automatyzacja

Jak system MA pozwala oszczędzić czas marketera – automatyzacja

Jak system MA pozwala oszczędzić czas marketera – automatyzacja

Automatyzacja scenariuszy marketingowych ma na celu usprawnienie pracy marketera. Umożliwia również wykorzystanie danych zgromadzonych w systemie dla zbudowania zindywidualizowanej komunikacji z potencjalnymi klientami.

Funkcja ta pozwala na tworzenie schematów działań marketingowych, które byłyby niemożliwe do zrealizowania w sposób manualny. Dzięki zastosowaniu scenariuszy MA, marketer oszczędza czas i może skupić się na budowaniu strategii.

Prostym przykładem zastosowania scenariuszy MA jest cykliczna wysyłka materiałów poradnikowych do osób zainteresowanych konkretną tematyką.

Załóżmy, że firma specjalizująca się w sprzedaży zdrowej i ekologicznej żywności, chce prowadzić działania opierające się na wysyłaniu porad i eksperckich materiałów do osób zainteresowanych tym tematem.

Pierwszym krokiem takiego scenariusza może być wypełnienie formularza zamieszczonego na stronie firmy.

Jeżeli osoba odwiedzająca stronę wypełni taki formularz, jej dane trafią do bazy systemu MA – system może też automatycznie przypisać jej odpowiedni tag.

Algorytm 1

Scenariusz marketingowy może następnie przewidywać, że do osoby oznaczonej takim tagiem wysyłany będzie cykl e-maili zawierających porady dotyczące zdrowego odżywiania oraz materiały dodatkowe np. odnośniki do powiązanych artykułów.

Dzięki zastosowaniu bloków opóźnienia każdy odbiorca może otrzymać kolejne treści z odpowiednio zdefiniowanym przez marketera opóźnieniem, np. co tydzień.

Co ważne, wysyłka ta będzie odbywać się w sposób całkowicie zautomatyzowany, bez potrzeby angażowania uwagi marketerów. Każdy z odbiorców będzie otrzymywał wiadomości w cotygodniowym interwale czasu – począwszy od momentu gdy wypełni formularz.

Marketer nie musi więc pamiętać, do których osób wysłać daną wiadomość.

Zwolniony jest również z konieczności pamiętania o kolejnych osobach wchodzących do grupy odbiorców, gdyż cały proces jest zautomatyzowany (system na bieżąco dodaje osobom wypełniającym formularz odpowiedni tag i na jego podstawie prowadzi kolejne wysyłki).

Scenariusz taki może być też rozbudowany o kolejne elementy związane np. z kliknięciem w poszczególne linki zawarte w wiadomościach e-mail, co pozwoli doprecyzować zainteresowania konkretnych osób danymi produktami czy preferowanym rodzajem diety.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.