Econsultancy zapytało marketerów o to na jakich elementach kampanii e-mailingowych zamierzają skupić się najbardziej w ciągu bieżącego roku. Każdy respondent mógł udzielić trzech odpowiedzi. Najczęściej (34%) wymieniano automatyzację prowadzonych kampanii (rok wcześniej wspominało o niej 29% ankietowanych).
Automatyzacja e-mailingu była najczęściej wymienianą odpowiedzią. Ważną rolę odgrywać ma też mierzenie wyników i ich analiza (28%) oraz strategia i planowanie kampanii (27%).
24% ankietowanych zamierza skupić się bardziej na segmentacji kontaktów, a 22% wśród priorytetów wymienia personalizację.
21% marketerów wspomniało o reagowaniu na zachowania odbiorców. Tyle samo ankietowanych uważa za priorytet jakoś swojej bazy kontaktów.
Optymalizacja kampanii i przeprowadzenie testów zyskuje na popularności – wspomniało o nich 19% ankietowanych, podczas gdy w 2015 roku – 15%.
Marketerzy wspominali również m.in. o dostarczaniu dopasowanych do odbiorcy komunikatów (19%), lead nurturingu (19%) i stosowaniu dynamicznych treści (13%).
Odpowiedz