Jakie trendy zdominują świat marketingu w bieżącym roku? Eksperci wymieniają m.in. następujące kierunki rozwoju: dalszy wzrost znaczenia urządzeń mobilnych, popularność materiałów video, inwestycje w media społecznościowe, silny nacisk na personalizację, wykorzystanie informacji o klientach do przedstawienia im najkorzystniejszej oferty w najdogodniejszym momencie.
1. Dalszy wzrost znaczenia urządzeń mobilnych
Niemal 2/3 Amerykanów posiada smartfony – wartość ta ma jeszcze wzrosnąć w ciągu roku 2016 (źródło: Pew Research Center).
Urządzenia mobilne coraz częściej służą konsumentom do przeglądania ofert sklepów internetowych i robienia zakupów.
Do roku 2017 aplikacje mobilne zostaną pobrane na smartfony i tablety ponad 268 miliardów razy, generując obroty w wysokości 77 mld dolarów i stając się tym samym najpopularniejszym rozwiązaniem cyfrowym na świecie. Ich przeciętny użytkownik będzie każdego dnia udostępniał dane na swój temat ponad 100 różnym aplikacjom (źródło: Gartner).
Dlatego też kanał mobilny musi być priorytetowo potraktowany przez marketerów, którzy chcą dotrzeć do nowych klientów i utrzymać zainteresowanie
dotychczasowych.
2. Rośnie popularność materiałów wideo
Każdego dnia na samym Facebooku 500 milionów internautów ogląda łącznie 8 miliardów materiałów wideo. Według niektórych prognoz w roku 2017, 74% ruchu internetowego będzie związanego z wideo (źródło: Syndacast).
3. Media społecznościowe staną się jednym z głównych kanałów komunikacji marketingowej
Facebook ma już miliard użytkowników, Instagram – 400 milionów, a Twitter – 320 milionów (źródło: Pew Research Center). W Stanach Zjednoczonych 65% dorosłych korzysta z mediów społecznościowych – 10 razy więcej niż w roku 2005.
Marketerzy coraz chętniej korzystają w swoich działaniach z Facebooka (źródło: Socially Aware), który pozwala na prowadzenie zindywidualizowanych działań nastawionych na konkretne grupy odbiorców.
4. Personalizacja
43% marketerów uważa, że personalizacja komunikacji prowadzi do lepszej konwersji.
Wśród zalet takiego podejścia wymienia się: wzrost zaangażowania konsumentów, większa lojalność klientów lepsze dotarcie do nich (CMO Council).
5. Lepsze wykorzystanie danych udostępnianych przez klientów
80% klientów deklaruje, że udostępniłoby firmom takie informacje, jak imię, adres e-mail i narodowość. 70% jest skłonne podać swoją datę urodzenia, wymienić zainteresowania i poinformować o swoim zawodzie. W zamian oczekują, że otrzymają lepszą, spersonalizowaną i dopasowaną do siebie ofertę – wynika z raportu firmy Aimia.
6. Kanały cyfrowe zyskują, traci tradycyjna reklama
Według nowego raportu Direct Marketing Association, 2015 Statistical Fact Book, czterech na pięciu marketerów zamierza w ciągu najbliższego roku zwiększyć wydatki przeznaczane na kampanie cyfrowe. Mniejsze środki zostaną natomiast przeznaczone na tradycyjne formy reklamy.
7. Rośnie budżet na content marketing
29% polskich marketerów deklaruje duży stopień zadowolenia ze swoich działań content marketingowych, a 57% wyraża umiarkowaną satysfakcję.
50% firm zamierza podnieść budżet przeznaczany na content marketing w 2016 roku – wynika z raportu Content Marketing w Polsce przygotowanego przez WhitePress.
8. Technologie marketingowe
Już 75% firm uważa, że technologie marketingowe usprawniają prowadzenie działań lead nurturingowych i są niezwykle istotne dla strategii marketingowej firmy.
Dla kolejnych 22% marketerów technologie te są w pewnym stopniu istotne.
Za najskuteczniejsze kanały komunikacji online wykorzystywane w lead nurturingu marketerzy uznali (wg Ascend2): e-maile (78%), strony internetowe (48%), media społecznościowe (39%).
9. Rozwój analityki predyktywnej.
Rok 2015 był przełomowy dla zastosowania analityki predyktywnej w marketingu – wartość startup’ów związanych z tym rozwiązaniem wyniosła 242 miliony dolarów. Przewiduje się, że dalszy wzrost w tej dziedzinie nastąpi w roku 2016 (źródło: Raab Associates).
10. Reklama programmatic buying
Jak wynika z prognoz ZenithOptimedia Group, w roku 2016 udział programmatic w rynku będzie stanowił już 60%. Popularność tego modelu zakupu szybko rosła na przestrzeni ostatnich kilku lat – w 2012 roku jej udział w rynku wynosił jedynie 12%.
Wartość nakładów na zakup powierzchni reklamowej w programmatic zwiększyła się z 5 mld USD w 2012 roku do 38 mld USD w 2015, średnio o 100% rocznie. W 2016 roku prognozowany wzrost wyniesie 34%, a w 2017 – 26%. W 2017 roku 2/3 kampanii display na świecie zostanie zakupionych w modelu programmatic.
Odpowiedz