Popularność e-mailingu wciąż rośnie. Marketerzy nie wykorzystują jednak wszystkich jego możliwości

Szacuje się, że w 2016 roku liczba użytkowników e-maili osiągnie 2,5 miliarda, a każdego dnia kanałem tym wysyłanych będzie ponad 215 miliardów wiadomości. Jak wynika z raportu 2016 Yesmail Marketing Channel, możliwości tego kanału nie są jednak w pełni wykorzystywane przez marketerów.

Oto niektóre z najważniejszych wyników badania 2016 Yesmail Marketing Channel:

- 1/3 ankietowanych wskazała, że integracja e-maila z innymi kanałami cyfrowymi należy do ich najważniejszych priorytetów na rok 2016.

- 60% firm integruje kampanie e-mail z działaniami w mediach społecznościowych, lecz tylko 36% wykorzystuje dane z mediów społecznościowych, by zoptymalizować dotarcie do określonych odbiorców za pośrednictwem e-maila.

- 2/3 spośród  firm nie integrujących e-maili z social mediami, korzysta z obu tych kanałów oddzielnie.

- Ponad 1/3 ankietowanych nie personalizuje tytułów wysyłanych e-maili. Ponad 50% firm nie używa imienia odbiorcy w treści wiadomości.

- 64% marketerów nie dostosowuje do odbiorców ofert wysyłanych e-mailem.

- 10% firm nie stosuje w e-mailach żadnej personalizacji.

- 40% ankietowanych nie wykorzystuje danych dotyczących zakupu pozostawionych przez klienta, by lepiej dostosować do niego wiadomości e-mail. 50% nie wykorzystuje w tym celu danych demograficznych.

- 22% firm nie prowadzi kampanii powitalnych, które pozwoliłyby zaangażować nowych potencjalnych klientów, a 43% nie stosuje kampanii reaktywacyjnych skierowanych do nieaktywnych subskrybentów.

COMMENTS

  • Tak przepowiadano przyszlosc w 1999 roku, a dzis widzimy, jak te slowa spelniaja sie na naszych oczach. Drastycznie spada skutecznosc tradycyjnych form reklamy, rosnie natomiast popularnosc wszelkiego rodzaju serwis w, dajacych mozliwosc ludzkiej interakcji pomiedzy uzytkownikami.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>