NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
5 July 2025
Artykuły

Popularność e-mailingu wciąż rośnie. Marketerzy nie wykorzystują jednak wszystkich jego możliwości

  • 19 stycznia, 2016
  • 2 min read
[addtoany]
Popularność e-mailingu wciąż rośnie. Marketerzy nie wykorzystują jednak wszystkich jego możliwości

Szacuje się, że w 2016 roku liczba użytkowników e-maili osiągnie 2,5 miliarda, a każdego dnia kanałem tym wysyłanych będzie ponad 215 miliardów wiadomości. Jak wynika z raportu 2016 Yesmail Marketing Channel, możliwości tego kanału nie są jednak w pełni wykorzystywane przez marketerów.

Oto niektóre z najważniejszych wyników badania 2016 Yesmail Marketing Channel:

1/3 ankietowanych wskazała, że integracja e-maila z innymi kanałami cyfrowymi należy do ich najważniejszych priorytetów na rok 2016.

60% firm integruje kampanie e-mail z działaniami w mediach społecznościowych, lecz tylko 36% wykorzystuje dane z mediów społecznościowych, by zoptymalizować dotarcie do określonych odbiorców za pośrednictwem e-maila.

2/3 spośród  firm nie integrujących e-maili z social mediami, korzysta z obu tych kanałów oddzielnie.

– Ponad 1/3 ankietowanych nie personalizuje tytułów wysyłanych e-maili. Ponad 50% firm nie używa imienia odbiorcy w treści wiadomości.

 64% marketerów nie dostosowuje do odbiorców ofert wysyłanych e-mailem.

10% firm nie stosuje w e-mailach żadnej personalizacji.

40% ankietowanych nie wykorzystuje danych dotyczących zakupu pozostawionych przez klienta, by lepiej dostosować do niego wiadomości e-mail. 50% nie wykorzystuje w tym celu danych demograficznych.

22% firm nie prowadzi kampanii powitalnych, które pozwoliłyby zaangażować nowych potencjalnych klientów, a 43% nie stosuje kampanii reaktywacyjnych skierowanych do nieaktywnych subskrybentów.

1 Comment

  • Tak przepowiadano przyszlosc w 1999 roku, a dzis widzimy, jak te slowa spelniaja sie na naszych oczach. Drastycznie spada skutecznosc tradycyjnych form reklamy, rosnie natomiast popularnosc wszelkiego rodzaju serwis w, dajacych mozliwosc ludzkiej interakcji pomiedzy uzytkownikami.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *