Strona główna » Marketerzy doceniają rolę personalizacji – często nie potrafią jej jednak w pełni wykorzystać

Marketerzy doceniają rolę personalizacji – często nie potrafią jej jednak w pełni wykorzystać

Marketerzy doceniają rolę personalizacji – często nie potrafią jej jednak w pełni wykorzystać

44% konsumentów twierdzi, że otrzymuje zbyt wiele wiadomości dotyczących promocji i ofert od firm, a 37% usuwa większość takich informacji bez otwierania ich. 40% wypisało się z subskrypcji e-maila, bo byli przytłoczeni liczbą otrzymywanych wiadomości – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę SAP hybris.

Przyczyną takiego stanu rzeczy, jest według twórców raportu fakt, że wielu marketerów nie personalizuje swoich działań lub opiera się jedynie na demograficznej segmentacji kontaktów (np. dzieląc ich na grupy wiekowe).

66% marketerów skupia się na czynnikach demograficznych, podczas gdy tylko 48% stosuje segmentację behawioralną, a 52% wykorzystuje dane pozyskane dzięki programom lojalnościowym.

Tylko 16 % jest w stanie rejestrować zachowania klientów w czasie rzeczywistym i  reagować na nie wielokanałowo.

Jak wynika z raportu, pomiędzy marketerami, a konsumentami istnieje duża różnica w ocenie poziomu personalizacji. Dwóch na trzech marketerów uważa, że ich wysiłki w tej dziedzinie przynoszą bardzo dobre lub świetne efekty – z opinią tą zgadza się jednak tylko 31% klientów.

91% ankietowanych pracowników działu marketingu zadeklarowało też, że optymalizacja doświadczeń klientów w kontakcie z firmą poprzez zastosowanie personalizacji będzie ich priorytetem w roku 2016.

Badanie przeprowadzono na grupie 1200 konsumentów i 200 marketerów z całego świata.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.