Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
12 July 2025
Artykuły

Prawie połowa Polaków korzysta z programów lojalnościowych

  • 15 października, 2015
  • 2 min read
[addtoany]
Prawie połowa Polaków korzysta z programów lojalnościowych

47% dorosłych Polaków deklaruje, że korzysta z programów lojalnościowych. Rośnie wskaźnik osób biorących udział w dwóch, trzech lub czterech takich programach –  wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Choć odsetek osób przyznających się do uczestnictwa w programach lojalnościowych spadł o cztery punkty procentowe w stosunku do wcześniejszego roku, to jednocześnie coraz liczniejsi konsumenci deklarują, że korzystają z więcej niż jednego programu.

Za ich największe zalety konsumenci uznają :

  • możliwość zapłacenia zgromadzonymi punktami za zakupy – 48%,
  • możliwość uzyskania rabatu, zniżki – 39%,
  • możliwość wymiany zebranych punktów na nagrody (nie będące produktami danej firmy) – 28%.

Zapytani o wady takich programów respondenci wskazywali, że:

  • punkty, które można uzyskać, mają niską wartość – 50%,
  • nagrody za punkty są bardzo drogie, ich cena jest zawyżona – 39%,
  • programy lojalnościowe wymagają dużej systematyczności – 23%.

 

51% klientów uczestniczących w programach lojalnościowych przyznaje, że po rozpoczęciu uczestnictwa zauważają wyraźne zmiany w swoich zachowaniach zakupowych. Zmiany te najczęściej polegają na takim wyborze miejsca dokonania zakupów, które pozwoli na zdobycie punktów lub innych korzyści dostępnych w danym programie.

 

 

 

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *