47% dorosłych Polaków deklaruje, że korzysta z programów lojalnościowych. Rośnie wskaźnik osób biorących udział w dwóch, trzech lub czterech takich programach – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.
Choć odsetek osób przyznających się do uczestnictwa w programach lojalnościowych spadł o cztery punkty procentowe w stosunku do wcześniejszego roku, to jednocześnie coraz liczniejsi konsumenci deklarują, że korzystają z więcej niż jednego programu.
Za ich największe zalety konsumenci uznają :
- możliwość zapłacenia zgromadzonymi punktami za zakupy – 48%,
- możliwość uzyskania rabatu, zniżki – 39%,
- możliwość wymiany zebranych punktów na nagrody (nie będące produktami danej firmy) – 28%.
Zapytani o wady takich programów respondenci wskazywali, że:
- punkty, które można uzyskać, mają niską wartość – 50%,
- nagrody za punkty są bardzo drogie, ich cena jest zawyżona – 39%,
- programy lojalnościowe wymagają dużej systematyczności – 23%.
51% klientów uczestniczących w programach lojalnościowych przyznaje, że po rozpoczęciu uczestnictwa zauważają wyraźne zmiany w swoich zachowaniach zakupowych. Zmiany te najczęściej polegają na takim wyborze miejsca dokonania zakupów, które pozwoli na zdobycie punktów lub innych korzyści dostępnych w danym programie.
Odpowiedz