Europejczycy wydali ponad 180 mld euro na e-commerce

W 2014 roku mieszkańcy 12 europejskich państw wydali ponad 180 mld euro (760 mld złotych) na zakupy w internecie – wynika z raportu  „New Ecommerce in Europe” przygotowanego przez firmę PostNord na podstawie danych z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Polski, Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, Holandii i Belgii.

Zakupy w sieci zrobiło w ubiegłym roku 247 milionów Europejczyków z wymienionych państw. Aż 159 milionów zdecydowało się na zakupy online za granicami swojego kraju.

Największe wydatki odnotowano w Wielkiej Brytanii (51,3 mld euro) i w Niemczech (44,2 mld)Polscy konsumenci na zakupy online wydali 6,3 mld euro.

Zakupy w sieci były najpopularniejsze wśród mieszkańców Skandynawii i Holandii – robiło je aż 88% osób. Tuż za nimi uplasowali się Niemcy i Brytyjczycy (87%). W Polsce wskaźnik ten wyniósł 60% (o 1% więcej niż w roku wcześniejszym).

Najchętniej kupowano odzież i obuwie – w szczególności w Niemczech (54% spośród wszystkich robiących zakupy online nabyło produkty z tej kategorii) i Wielkiej Brytanii (53%). Na drugim miejscu znalazły się produkty RTV i elektronika, a na trzecim książki.

Istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowej była dla e-klientów cena produktu. Szczególną wagę przykładają do niej Włosi (59% spośród tych, którzy zrobili zakupy online) i Hiszpanie (54%).

Dużą rolę odgrywa także szybka dostawa produktu kupionego w sieci. Największą wagę przypisują temu elementowi Polacy (54%) i Włosi (45%).

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>