W roku 2018 globalna sprzedaż mobilna osiągnie wartość 626 miliardów dolarów, zrównując się tym samym z wynikami całego e-commerce’u z 2013 roku – przewiduje firma Vouchercloud.
Liczba aktywnych urządzeń mobilnych w 2018 roku ma wynieść 8,2 miliarda, a przeciętny miesięczny transfer danych – 2,7 gigabajtów, czyli 5 razy więcej niż w roku 2013 (529 MB) – stwierdza Vouchercloud.
90% ruchu z urządzeń mobilnych będzie pochodziło z aplikacji umieszczonych w chmurze, w porównaniu z 82% w 2013 roku.
Rozwój m-commerce’u będzie miał coraz większy wpływ na sposób robienia zakupów przez klientów. Już teraz 90% konsumentów korzysta ze swoich smartfonów do takich zadań, jak sprawdzenie lokalizacji czy godzin otwarcia sklepu.
Smartfony i tablety wpływają też na zwyczaje zakupowe polskich konsumentów. Według najnowszych badań firmy Ipsos ponad 50% Polaków posiada urządzenia mobilne, a w grupie wiekowej 19-24 lat, wskaźnik ten przekracza 70%. Rynek m-commerce rośnie w Polsce trzykrotnie szybciej niż cały e-commerce i w roku 2016 obroty w tym sektorze mają wynieść ok. 3,5 miliardów złotych.
Według raportu mShopper Raport konsumenci mobilni, czyli tacy który dokonali zakupu przy użyciu smartfona lub tabletu w ciągu ostatniego pół roku, stanowią 24% polskich internautów. Wskaźnik osób deklarujących, że robi zakupy w ten sposób wynosi 33% i ma podwoić się do końca roku 2015.
Jak wynika z raportu mGenerator M-commerce w praktyce, co drugi sklep deklaruje, że zakupy mobilne stanowią 10% jego transakcji. Wśród konsumentów wielokanałowych najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 25-44 lata. Najczęściej na zakupy mobilne przeznaczają oni kwoty od 50 zł do 150 zł. 54% z nich najchętniej korzysta z płatności szybkim przelewem, a płatność przez aplikację mobilną stanowi 19%.
Odpowiedz