System iPresso zapewnia swoim użytkownikom szerokie możliwości w zakresie raportowania i analizy osiągniętych wyników. Jednym z najpopularniejszych narzędzi w tym obszarze jest Dashboard KPI, który pozwala marketerom na definiowanie dowolnych celów i bieżący podgląd stanu ich realizacji.
Analizie w Dashboardzie KPI mogą zostać poddane dane obejmujące zarówno informacje pochodzę z systemu – dotyczące baz kontaktów, wysyłanych e-maili (np. ilość kliknięć w link zawarty z e-mailingu), nowych leadów, jak również dane pochodzących z serwisów i systemów zintegrowanych z iPresso. Mogą być to dane odnoszące się do fanpage’a na FB czy statystyk stron internetowych (poprzez Google Analytics).
Co to jest KPI?
Każda firma zakłada sobie cele, które chce osiągnąć. Stopień realizacji tych celów może być mierzony przy pomocy tzw. kluczowych wskaźników efektywności (Key Performance Indicators – KPIs). Wskaźniki te pozwalają na sprawdzenie czy dane cele są osiągane i w jakim tempie przebiega ich realizacja.
Dashboard KPI w systemie iPresso pozwala na monitorowanie stopnia realizacji zadań – a to z kolei umożliwia podejmowanie szybkich decyzji, nadawanie odpowiednich priorytetów działaniom i doskonalenie strategii rozwoju firmy. Rozwiązanie to dostarcza rzetelnej wiedzy o skuteczności poszczególnych kampanii reklamowych, odwiedzinach stron firmowych, czy popularności firmy w mediach społecznościowych.
Praktyczne zastosowanie KPI
Dashboardu KPI może zostać wykorzystany przez firmę w celu rozliczenia agencji marketingowej ze zleconych działań. Załóżmy, że firma zleca agencji jako cel powiększenie bazy kontaktów o określoną wartość (np. 20% w ciągu 2 miesięcy).
Wprowadzenie takiego celu do Dashboardu KPI w systemie iPresso pozwoli w czasie rzeczywistym monitorować stan jego realizacji i na bieżąco obserwować wyniki pracy agencji (w jakim tempie i czy w ogóle przybliża się ona do realizacji wyznaczonego zadania).
W systemie MA cel taki można określić jako kampanię, której powodzenie zależeć może od realizacji wielu pomniejszych celów. Załóżmy, że agencja, aby zrealizować zlecone jej zadanie powiększenia bazy kontaktów, zastosowała kilka formularzy kontaktowych umieszczonych na różnych stronach internetowych i landing page’ach, kampanię w mediach społecznościowych, jak również banery reklamowe. Dashboard KPI w systemie iPresso pozwoli, by agencja mogła stale monitorować postępy w realizacji każdego z tych jednostkowych celów, które przekładają się na końcowe wyniki kampanii.
Dostęp do tak szczegółowych danych na temat realizacji poszczególnych zadań umożliwi natychmiastową reakcję na niekorzystne trendy i szybką optymalizację poszczególnych działań, tak by przynosiły one oczekiwane efekty.
System iPresso pozwala przy tym na błyskawiczne zapoznanie się z poziomem wykonania zadań, dzięki zastosowaniu czytelnych symboli (słońce, chmury, burza).
Odpowiedz