blog iPresso Marketing Automation

W 2018 roku 88% firm B2B będzie korzystać z automatyzacji!

Rozwiązania Marketing Automation będą w roku 2018 stosowane w 88% firm B2B – przewiduje B2B Marketing w swoim najnowszym badaniu Marketing Automation Benchmarking Report.

Obecnie swoje działania marketingowe automatyzuje 43% firm B2B, a kolejne 45% planuje wprowadzenie systemu MA w przyszłości.

Wśród tych, którzy zamierzają rozpocząć stosowanie Marketing Automation, aż 69% planuje wdrożenie tego rozwiązania w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a pozostałe 31% chce to zrobić w ciągu najbliższych dwóch lat.

Jako najważniejsze korzyści z wprowadzenia automatyzacji wymieniano:

  1. lepsze zarządzanie leadami,
  2. zaawansowane zarządzanie komunikacją i contentem,
  3. wzrost dochodów.

47% ankietowanych stwierdziło, że stosowanie Marketing Automation jest dla ich firmy ważne, kolejne 18% uznało to rozwiązanie za bardzo ważne.

Za najważniejsze wyzwania we wprowadzeniu automatyzacji uznano :

  • niewystarczające umiejętności marketerów (54%),
  • integrację danych (51%),
  • brak środków (48%).

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz