Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
23 July 2025
Artykuły

Jak internauci korzystają z mediów społecznościowych?

  • 14 kwietnia, 2015
  • 1 min read
[addtoany]
Jak internauci korzystają z mediów społecznościowych?

Najczęstszymi motywami korzystania przez internautów z mediów społecznościowych jest sprawdzanie na bieżąco co robią znajomi (55%), pozyskiwanie aktualnych wiadomości o wydarzeniach na świecie (41%) i wypełnianie wolnego czasu (41%) – wynika z badania przeprowadzonego przez GlobalWebIndex.

Z danych opublikowanych przez GlobalWebIndex w Insight Report on Social Networking Motivations wynika, że internauci korzystają z mediów społecznościowych by:

  • sprawdzać na bieżąco, co robią ich znajomi (55%),
  • pozyskiwać aktualne wiadomości o wydarzeniach na świecie (41%),
  • wypełnić swój wolny czas (41%),
  • zapoznać się z zabawnym lub ciekawym contentem (39%),
  • dzielić się zdjęciami lub filmami (38%),
  • być obecnym w medium, gdzie mają wielu znajomych (36%),
  • komunikować się z innymi ludźmi (33%),
  • poznawać nowych ludzi (32%),
  • dzielić się informacjami o swoim codziennym życiu (27%).

Co ciekawe, odpowiedzi ankietowanych świadczą o tym, że media społecznościowe najchętniej wykorzystują oni w sposób bierny. Służą im one bardziej do pozyskiwania informacji i ciekawego contentu niż dzieleniu się własnymi treściami.

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *