Między rokiem 2013 a 2016 średnia roczna stopa wzrostu polskiego handlu mobilnego wyniesie 32,8%. W tym samym okresie ogólny wzrost e-handlu osiągnie wartość 10,4 %. Do 2016 r. wydatki mobilne w Polsce wzrosną do prawie 3,5 mld zł – wnioski te przynosi badanie przeprowadzone przez Ipsos.
Polscy konsumenci korzystają ze swoich urządzeń mobilnych świadomie i w coraz szerszym zakresie. Nie tylko robią zakupy za pomocą smartfonów czy tabletów – wykorzystują je również do wyszukiwania związanych z tymi produktami informacji.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy:
- 37% użytkowników smartfonów poszukiwało informacji o danym sklepie lub firmie,
- 27% czytało recenzje lub opinie innych klientów,
- 22% porównywało na nich ceny już w trakcie swojej wizyty w sklepie.
Jakie są największe zalety płacenia za pomocą aplikacji mobilnych?
- 46% użytkowników uznało, że zaletą jest ich wygoda,
- 39% – szybkość,
- 26% – brak konieczności noszenia ze sobą portfela,
- 22% – możliwość przypomnienia o zniżkach i kuponach,
- 21% – otrzymywanie natychmiastowego potwierdzenia płatności,
- 20% – trzymanie w jednym miejscu wszystkich dowodów zakupu, niezbędnych do ewentualnych zwrotów.
Handel mobilny opiera się w dużej mierze na młodych konsumentach w wieku 18-34 lat. Do grupy tej należy 59% wszystkich osób dokonujących zakupów mobilnych.
Odpowiedz