Content Marketing 2015 – najnowsze statystyki

Content marketing jest obecnie jednym z podstawowych elementów w budowaniu komunikacji firmy. Jak wyglądają najważniejsze cele tej formy marketingu, jakie rodzaje publikacji uchodzą za najskuteczniejsze, jak często marketerzy tworzą i udostępniają swoje treści? – odpowiedzi na te pytania przynosi raport The State of Content Marketing 2015 firmy wyzowl.

Jak często firmy wypuszczają nowy content?

  • 75% content marketerów publikuje nowe treści przynajmniej raz miesięcznie,
  • 36% robi to raz w tygodniu,
  • 16% deklaruje codzienne publikacje.

Gdzie najchętniej publikuje się treści?

  • 80% content marketerów zamieszcza je na stronach internetowych firmy,
  • 70% dzieli się treściami w mediach społecznościowych,
  • 60% wykorzystuje w tym celu komunikację e-mail.

Jakie są cele stosowania content marketingu?

  • budowa świadomości marki – 29%,
  • generowanie leadów – 25%,
  • zwiększenie ruchu na stronach internetowych – 14%.

Jakie medium publikacji treści uważane jest przez content marketerów za skuteczne?

  • social media – 70%,
  • video – 58%,
  • case studies – 49%,
  • przewodniki – 48%,
  • prezentacje SlideShare – 44%,
  • blogi – 44%,
  • infografiki – 43%.

Jakie są efekty dla odbiorców ma przynosić content marketingu?

  • 83% content marketerów twierdzi, że celem publikacji treści jest informowanie i edukowanie konsumentów.
  • 76% uważa, że celem takich publikacji jest wyjaśnienie jak działają określone produkty i usługi.
  • Tyle samo ankietowanych powiedziało, że content marketing służy dostarczeniu informacji, które można wykorzystać w praktyczny sposób.
  • 73% uważa, że pomaga to w budowaniu lepszego zrozumienia produktu/usługi.
  • 64% uważa, że publikacje te powinny bawić odbiorców.

86% content marketerów zaplanowało wzrost lub utrzymanie wydatków na swoje działania w roku 2015. Tylko 7% zamierza te wydatki ograniczyć.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>