Content marketing jest obecnie jednym z podstawowych elementów w budowaniu komunikacji firmy. Jak wyglądają najważniejsze cele tej formy marketingu, jakie rodzaje publikacji uchodzą za najskuteczniejsze, jak często marketerzy tworzą i udostępniają swoje treści? – odpowiedzi na te pytania przynosi raport The State of Content Marketing 2015 firmy wyzowl.
Jak często firmy wypuszczają nowy content?
- 75% content marketerów publikuje nowe treści przynajmniej raz miesięcznie,
- 36% robi to raz w tygodniu,
- 16% deklaruje codzienne publikacje.
Gdzie najchętniej publikuje się treści?
- 80% content marketerów zamieszcza je na stronach internetowych firmy,
- 70% dzieli się treściami w mediach społecznościowych,
- 60% wykorzystuje w tym celu komunikację e-mail.
Jakie są cele stosowania content marketingu?
- budowa świadomości marki – 29%,
- generowanie leadów – 25%,
- zwiększenie ruchu na stronach internetowych – 14%.
Jakie medium publikacji treści uważane jest przez content marketerów za skuteczne?
- social media – 70%,
- video – 58%,
- case studies – 49%,
- przewodniki – 48%,
- prezentacje SlideShare – 44%,
- blogi – 44%,
- infografiki – 43%.
Jakie są efekty dla odbiorców ma przynosić content marketingu?
- 83% content marketerów twierdzi, że celem publikacji treści jest informowanie i edukowanie konsumentów.
- 76% uważa, że celem takich publikacji jest wyjaśnienie jak działają określone produkty i usługi.
- Tyle samo ankietowanych powiedziało, że content marketing służy dostarczeniu informacji, które można wykorzystać w praktyczny sposób.
- 73% uważa, że pomaga to w budowaniu lepszego zrozumienia produktu/usługi.
- 64% uważa, że publikacje te powinny bawić odbiorców.
86% content marketerów zaplanowało wzrost lub utrzymanie wydatków na swoje działania w roku 2015. Tylko 7% zamierza te wydatki ograniczyć.
Odpowiedz