Polski handel mobilny rozwija się szybciej niż e-commerce

Między rokiem 2013 a 2016 średnia roczna stopa wzrostu polskiego handlu mobilnego wyniesie 32,8%. W tym samym okresie ogólny wzrost e-handlu osiągnie wartość 10,4 %. Do 2016 r. wydatki mobilne w Polsce wzrosną do prawie 3,5 mld zł – wnioski te przynosi badanie przeprowadzone przez Ipsos.

Polscy konsumenci korzystają ze swoich urządzeń mobilnych świadomie i w coraz szerszym zakresie. Nie tylko robią zakupy za pomocą smartfonów czy tabletów – wykorzystują je również do wyszukiwania związanych z tymi produktami informacji.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy:

  • 37% użytkowników smartfonów poszukiwało informacji o danym sklepie lub firmie,
  • 27% czytało recenzje lub opinie innych klientów,
  • 22% porównywało na nich ceny już w trakcie swojej wizyty w sklepie.

Jakie są największe zalety płacenia za pomocą aplikacji mobilnych?

  • 46%  użytkowników uznało, że zaletą jest ich wygoda,
  • 39% – szybkość,
  • 26% – brak konieczności noszenia ze sobą portfela,
  • 22% – możliwość przypomnienia o zniżkach i kuponach,
  • 21% – otrzymywanie natychmiastowego potwierdzenia płatności,
  • 20% – trzymanie w jednym miejscu wszystkich dowodów zakupu, niezbędnych do ewentualnych zwrotów.

Handel mobilny opiera się w dużej mierze na młodych konsumentach w wieku 18-34 lat. Do grupy tej należy 59% wszystkich osób dokonujących zakupów mobilnych.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>