Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
24 July 2025
Artykuły System iPresso

Rośnie wartość reklamy cyfrowej. Reklama mobilna zyskała 118%

  • 10 lipca, 2014
  • 2 min read
[addtoany]
Rośnie wartość reklamy cyfrowej. Reklama mobilna zyskała 118%

Wartość reklamy cyfrowej w pierwszym kwartale 2014 r. wyniosła według badania 573,9 mln zł (źródło: IAB AdEx dla PwC). Oznacza to wzrost o ponad 38 milionów zł względem pierwszego kwartału roku wcześniejszego, co przekłada się na dynamikę na poziomie +7,1%.

pipeline-moneyReklama internetowa wciąż rośnie w siłę. W pierwszym kwartale 2013 wydatki w tej dziedzinie wynosiły 535,7 milionów złotych, a w analogicznym okresie roku 2014 aż 573,9 mln.

Największą popularnością cieszy się wciąż reklama displayowa, posiadająca 42% udziału w całości reklamy online. To o 1,3 % więcej niż w pierwszym kwartale 2013.

Na stałym poziomie utrzymują się udziały w rynku Search Engine Marketingu (37%) i ogłoszeń (16%).

Szczególną uwagę zwraca przy tym znaczny wzrost nakładów przeznaczanych na reklamę mobilną, która osiągnęła wzrost w wysokości 118%. Udziały wideo wzrosły o 19%, a social media o 2%.

 

Jak wyglądają wydatki na reklamę online według branż?

Liderem pozostała tu motoryzacja, która umocniła swoją pozycję i pozyskała 22% tortu reklamowego online.

W dalszej kolejności mamy następujące branże:

– finanse – 13%

– handel – 9%

– nieruchomości – 8%

– telekomunikacja – 7%

– żywność – 7%

– czas wolny – 6%

Wśród innych branż warto zauważyć znaczne wzrosty wydatków w dziedzinie usług dla biznesu (49%) oraz napojów i alkoholi (26%).

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *