Algorytmy Marketing Automation sprawiają, że system samodzielnie podejmuje odpowiednie działania w reakcji na określone zachowania konsumentów.
Jak wygląda tworzenie takiego algorytmu?
Tworzenie algorytmu Marketing Automation polega na doborze odpowiednich Akcji i Bloków warunkowych, na podstawie których system ma prowadzić kolejne działania.
Wszystko odbywa się prosto i intuicyjnie za pomocą funkcji przeciągnij i upuść.
Krok 1.
W zakładce Automation systemu iPresso wybieramy opcję Algorytmy. Otworzy się widok Tworzenie Algorytmu Marketing Automation. Po lewej stronie widoczne będą Akcje i Bloki Warunkowe, które posłużą do stworzenia nowego algorytmu.
Krok 2.
Algorytm możemy rozpocząć zarówno od Akcji jak i od Bloku warunkowego.
W poniższym przykładzie za pomocą działania przeciągnij i upuść spośród Akcji wybieramy pierwsze działanie, które ma zostać wykonane przez system. Załóżmy, że chcemy wysłać naszym kontaktom mailing (wybieramy Wysłanie wiadomości e-mail).
Krok 3.
Nasze dalsze działanie uzależniamy od tego, czy dana osoba otworzy otrzymaną wiadomość e-mail czy nie. Z Boków warunkowych wybieramy więc Otwarcie e-mailingu.
Krok 4.
Następnie określamy jakie działanie powinien podjąć system gdy wyznaczony warunek (Otwarcie e-mailingu) zostanie spełniony (Tak), a jakie wtedy gdy taki warunek nie zostanie spełniony (Nie). Jeżeli dana osoba otworzy e-mailing, możemy np. kazać systemowi wysłać nam Powiadomienie, że tak się stało. Jeśli natomiast dana osoba nie otworzy maila możemy Zakończyć algorytm.
Możliwości budowania algorytmów są w systemie iPresso są oczywiście dużo większe.
Poniżej mamy nieco bardziej rozbudowany algorytm.
Za pośrednictwem tego rodzaju scenariuszy system może obsłużyć jednocześnie tysiące kontaktów. Proces ten jest w pełni zautomatyzowany, dzięki czemu odciąża marketerów i pozwala im skupić się na strategii działań, zamiast na żmudnych, powtarzalnych czynnościach.
Odpowiedz