Internet stanowi bogate źródło opinii i informacji o firmach oraz ich produktach i usługach. Czyim opiniom konsumenci ufają najbardziej?
Konsumenci dzielą się swoimi opiniami i doświadczeniami, a także chcą poznać zdanie innych osób przed podjęciem decyzji zakupowych.
Poniżej przedstawiamy 15 statystyk dotyczących zaufania, jakim darzą poszczególne kanały informacji.
1. 85% klientów oczekuje, że firmy będą aktywne w mediach społecznościowych (źródło: Vocus).
2. 83% konsumentów uważa, że przed podjęciem decyzji związanej z bankowością lub innymi usługami finansowymi ważne jest zapoznanie się z opiniami opublikowanymi przez innych konsumentów (źródło: Bazaar Voice).
3. 82% konsumentów ufa firmie bardziej, jeżeli jest ona zaangażowana w social media (źródło: Forbes).
4. 77% osób dokonujących zakupów online przed podjęciem decyzji zapoznaje się z recenzjami (źródło: Vocus).
5. 77% konsumentów twierdzi, że dokonanie przez nich zakupu od danej firmy jest bardziej prawdopodobne jeżeli jej dyrektor korzysta z mediów społecznościowych (źródło: Forbes).
6. 57% osób twierdzi, że nie mogą ufać innym ludziom; 38% twierdzi, że może ufać większości osób (źródło: General Social Survey).
7. 53% osób korzystających z Twittera wspomina w swoich tweetach o produktach i/lub usługach (źródło: Socialnomics).
8. 52% użytkowników Facebooka twierdzi, że zdjęcia ich znajomych inspirują ich plany podróżnicze (źródło: Webbed Feet).
9. 40% podróżników i 46% osób odbywających wyjazdy służbowe wykorzystuje media społecznościowe by podzielić się swoimi doświadczeniami z podróży (źródło: Bazaar Voice).
10. 34% blogerów zamieszcza opinie o produktach i usługach (źródło: Socialnomics).
11. 23% użytkowników Facebooka sprawdza swoje konto 5 lub więcej razy dziennie (źródło: Huffington Post).
12. 55% więcej odwiedzających stronę i 67% więcej leadów pozyskują firmy prowadzące bloga (źródło: Vocus).
13. 46% dorosłych użytkowników Internetu zamieszcza w sieci tworzone przez siebie zdjęcia lub filmu wideo (źródło: Pew Internet).
14. 69% rodziców ma swoje dzieci w znajomych w serwisach społecznościowych (źródło: Socialnomics).
15. 38% osób ufa urzędnikom rządowym, oznacza to spadek w stosunku do 52% osób w 2011 roku (źródło: Edelman Trust Barometer).
Odpowiedz