Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w kształtowaniu decyzji zakupowych konsumentów. Jak wyglądają statystyki?
Poniżej prezentujemy 20 ciekawych statystyk dotyczących wpływu social media na decyzje konsumentów.
1. Media społecznościowe mają wpływ na ponad 50% osób decyzyjnych z branży IT (LinkedIn).
2. Twitter zajmuje pierwsze miejsce pod względem kształtowania decyzji zakupowych w obszarze elektroniki (Mashable).
3. Użytkownicy Instagrama śledzą marki, żeby być na bieżąco z ich aktywnościami (41%), dowiedzieć się więcej o ich produktach i usługach (39%) i dokonywać zakupów (27%) (Marketing Profs).
4. 15 100 000 konsumentów sprawdza media społecznościowe przed podjęciem decyzji zakupowej (Knowledge Networks).
5. Amerykanin spędza przeciętnie 37 minut dziennie w social media – to więcej niż czas przeznaczany na jakąkolwiek inną aktywność w Internecie (Business Insider).
6. 78% respondentów stwierdziło, że posty w mediach społecznościowych opublikowane przez firmy wpływają na ich zakupy (Forbes).
7. 74% konsumentów polega na mediach społecznościowych przy podejmowaniu decyzji zakupowych (SproutSocial).
8. 58% użytkowników Facebooka oczekuje, że po zostaniu fanami danej firmy otrzymają dostęp do ofert, wydarzeń i promocji (Hubspot).
9. Facebook jest jedną z najskuteczniejszych platform sprawiających, że konsumenci rozmawiają o produktach (SproutSocial).
10. Facebook zajmuje pierwsze miejsce wśród kanałów internetowych wpływających na zakup produktów dla dzieci (Mashable).
11. 79% konsumentów lubi stronę danej firmy, gdyż oferuje ona zniżki i promocje (Forbes).
12. 72% konsumentów ufa opiniom zamieszczonym w Internecie w tym samym stopniu, co tym pozyskanym osobiście (Search Engine Journal)
13. 38 000 000 Amerykanów w wieku 13-80 lat przyznało, że media społecznościowe wpłynęły na ich decyzje zakupowe (Knowledge Networks).
14. 81% amerykańskich respondentów twierdzi, że posty zamieszczane przez ich znajomych w mediach społecznościowych bezpośrednio wpłynęły na ich decyzje zakupowe (Forbes).
15. 32,5% kobiet przyznaje, że na ich decyzje mają wpływ specjalne oferty publikowane na Facebooku. Dla Twittera wskaźnik ten wynosi 29% (Business2Community).
16. 49% konsumentów wykorzystuje Facebooka do wyszukiwania restauracji (Mashable).
17. 70% aktywnych użytkowników mediów społecznościowych dokonuje zakupów online (Nielsen).
18. 44% kobiet obecnych w social media przyznało, że bloger, którego lubią lub któremu ufają, wpłynął na ich decyzje zakupowe (Business2Community).
Odpowiedz